کد خبر: ۱۳۳۶۳۰
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۶/۹

مرکز آمار نرخ جدید تورم تولیدکننده را اعلام کرد : ٥٨.٦ درصد

مرکز آمار نرخ جدید تورم تولیدکننده را اعلام کرد : ٥٨.٦ درصد

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به بهار به ٥٨.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١١.١ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار اعلام کرد: تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در بهار به ١٤.٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در زمستان گذشته، ٥.٦ واحد درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش برق (٤.٢- درصد )، بخش خدمات (٥.٩ درصد ) و بخش صنعت (١٣.٧ درصد ) و بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به بخش کشاورزی (٣٥.٥ درصد ) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار به ٦٩.٥ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در زمستان گذشته، ٣.٢ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدمات در داخل در فصل بهار نسبت به بهار سال گذشته، ٦٩.٥ درصد افزایش دارد. در بخش­ های تولیدی کمترین نرخ مربوط به بخش برق (١٧.٣- درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به بخش صنعت (٨٨.٧ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار به ٥٨.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١١.١ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش ­های اصلی تولیدی، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش برق (٢.٢- درصد ) و بیش­ترین آن مربوط به بخش صنعت (٧٧.٢ درصد) است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ