کد خبر: ۱۳۳۶۳۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۱۰

خوش خوشان وزیر اقتصاد از بورس و امیدوار به آینده / دو مشکل بزرگ کارگزاران
در جلسه با مدیران و فعالان بازار سرمایه اعلام شد:

خوش خوشان وزیر اقتصاد از بورس و امیدوار به آینده / دو مشکل بزرگ کارگزاران

وزیر اقتصاد با تعریف و تجمید از بورس و توصیه به بانکها و شرکت ها برای رهایی از بنگاهداری ، شرایط فعلی بازار سرمایه را مطلوب دانست و به آینده آن امیدوار شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جریان نشست عصر دیروز هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه و در حضور روسای سازمان های بورس و امور مالیاتی، مدیران عامل شرکت های بورس و فرابورس ، دبیران کانون کارگزاران و نهادهای مالی و ... گفت:خدا را شاکریم در خانواده بازارسرمایه شکافی نبوده و شرایط آن مطلوب و نشانگر این است که وظیفه فراموش ‌شده این بازار در حال بازگشت بوده و امید زیادی به آینده آن است.

وی با اشاره به اینکه تقدیر روحانی از رئیس سازمان بورس نشان دهنده جایگاه این حوزه و حمایت است، افزود: بهترین و موثرترین راه عبور از مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و حل تامین مالی و حجم بالای نقدینگی ، حرکت به سمت بازار سرمایه است تا هم تامین مالی مورد نیاز اقتصاد و هم هدایت نقدینگی به سمت بورس انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این میان بنگاه‌های بزرگ ‌باید به جای تامین مالی از بانک ها به سراغ بازار سرمایه بیایند. بنابراین باید چنان زمینه را روان و توسعه داد که بنگاه‌های بزرگ برای تامین سرمایه در گردش ، امکان ورود به بازار سرمایه را داشته باشند.  لازمه این کار هم اصلاح ، شفاف و ساده کردن  قوانین و مقررات است.

دژپسند با اعلام امیدواری به آینده بورس، افزود: به بانک ها توصیه می شود برای رهایی از بنگاهداری به بازار سهام بروند. هرچند شورای عالی بورس سعی می کند تا فعالین این حوزه از خطر دور باشند اما واقعیت این است که فعالان این حوزه باید درصدی از ریسک را هم بپذیرد.

وی درباره یکی از دغدغه‌های فعالان بازارسرمایه و مریوط به مالیات‌ها هم توضیح داد: رویکرد وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در این مورد مثبت بوده و باید با کمک یکدیگر، دامنه بهینه مالیاتی بازارسرمایه از طریق مجلس تعیین شود. تمام تلاش شورای عالی بورس هم صرف توسعه بازار سرمایه خواهد شد.

چند درخواست و دو مشکل بزرگ کارگزاران

براساس این گزارش،سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری هم با اعلام مواجه بورس با ریسک‌های بسیار و ناشی از سیاست‌گذاران اقتصادی و امیدواری به حل آن با کمک وزارت اقتصاد ، خواهان تغییر برخی قوانین و مقررات ، حضور نماینده بازار در شورای عالی پول و اعتبار، معافیت‌های مالیاتی، انعطاف در بازپرداخت‌ها، محدودیت در تامین مالی های بزرگ از طریق شبکه بانکی و.. شد.

روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران و بورس  دو مشکل بزرگ صنعت کارگزاری را عوارض کسب و پیشه و مالیات بر ارزش افزوده داد و ستد اعتبارات  دانست و توضیح داد: کارگزاران در سال‌های گذشته از اعتباراتی که در اختیار مشتریان قرار داده بودند، مالیات بر ارزش افزوده نگرفته‌اند اما ممیزین مالیاتی، مالیات تعیین و اخیراً ارقام نجومی اعلام کرده اند که گاه چند برابر سرمایه اسمی کارگزاری ها است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ