کد خبر: ۱۳۳۷۴۲
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۶/۱۲

گزارش رادیو ملی آمریکا از گاف امنیتی ترامپ درباره ایران

گزارش رادیو ملی آمریکا از گاف امنیتی ترامپ درباره ایران

رادیو ملی آمریکا اعلام کرد: توئیت ترامپ درباره حادثه مرتبط با برنامه فضایی ایران، نوع ماهواره جاسوسی آمریکا را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رادیو ملی آمریکا NRP اعلام کرد، رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای بر این اعتقاد هستند تصویری که ترامپ توئیت کرد توسط پیشرفته‌ترین ماهواره جاسوسی آمریکا گرفته شده است.

مارک لانگبروئک از رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای مستقر در هلند معتقد است تصویری که ترامپ از حادثه ادعایی انفجار یک ماهواره‌بر در مرکز فضایی سمنان توئیت کرده به طور قطع توسط ماهواره‌ای به نام USA ۲۲۴ ثبت شده است.

این ماهواره که توسط دفتر شناسایی ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ پرتاب شد و یکی از محرمانه‌ترین ماهواره‌های آمریکا بوده و تقریبا تمام اطلاعات مربوط به آن سری نگه داشته شده اما لانگبروئک گفت : با توجه به اندازه این ماهواره و مدار حرکت آن، اکثر ناظران معتقد هستند یو اس آ ۲۲۴ یکی از ماهواره‌های شناسایی چند میلیارد دلاری KH-۱۱ آمریکا است.

وی افزود: این ماهواره برخلاف تلسکوپ فضایی هابل، اساساً یک تلسکوپ بسیار بزرگ است اما به جای اینکه به دنبال ستاره‌ها بگردد با نگاه به سطح زمین از تمامی جزئیات تصویربرداری می‌کند. تصویری که توسط ترامپ منتشر شد آنقدر مفصل بود که برخی کارشناسان شک داشتند آیا واقعاً می‌توانست از یک ماهواره در فضای فوقانی زمین ثبت شده باشد.

براساس این گزارش، ترامپ در توییتر نسبت به حادثه ادعایی انفجار یک ماهواره‌بر در مرکز فضایی سمنان واکنش نشان داد و اعلام کرد: آمریکا در حادثه فاجعه‌بار آماده‌سازی نهایی برای پرتاب ماهواره‌بر سفیر در سایت سمنان در ایران دخالت نداشت. برای ایران بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و آرزوی موفقیت برای تعیین دلیل انفجار در این سایت را دارم.

گاف ترامپ در توئیت خود درباره ایران

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ