کد خبر: ۱۳۳۷۵۷
۰:۱ - ۱۳۹۸/۶/۱۳

سفر مهم وزیر دارایی فرانسه و انجام گفت و گوی مثبت با وزیر خزانه داری
با هدف جلب رضایت ترامپ و اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری رخ داد:

سفر مهم وزیر دارایی فرانسه و انجام گفت و گوی مثبت با وزیر خزانه داری

وزیر دارایی فرانسه با هدف جلب رضایت ترامپ برای برقراری خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری خرید نفت ایران، راهی آمریکا شد و گفت و گوی مثبتی با وزیر خزانه داری انجام داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس یه نقل از رویترز، رونو لو میر وزیر دارایی فرانسه عصر دیروز راهی واشنگتن شد تا در صورت موافقت ترامپ و به شرط بازگشت کامل تهران به تعهدات برجام، خط اعتباری ۱۵ میلیاردی و تا پایان سال میلادی برای پیش خرید نفت ایران برقرار شود.

وی درباره صدور معافیت‌های نفتی چین، هند و ژاپن با وزیرخزانه‌داری آمریکا دیدار و ر توئیتر اعلام کرد گفت‌وگوهای مثبتی با استیون منوشین انجام شده و قرار است با مشاور اقتصادی ترامپ هم رایزنی کند. 

براساس این گزارش، ترامپ، هرچند از برجام خارج و تحریم های ایران به اجرا گذاشت اما در جریان سفر به فرانسه ، نشانه‌هایی از موافقت با این خط اعتباری را اعلام و گفته بود: ایرانی ها به علت داشتن منابع نفت می‌توانند به خط اعتباری خارجی دست یابند.

در این میان یک منبع مطلع هم اعلام کرد مذاکرات ایران و فرانسه هنوز به مرحله بحث در مورد نحوه بازپرداخت این خط اعتباری نرسیده اما انتظار می‌رود فروش نفت ایران به مرور از سر گرفته شود و تاکنون چند کشور برای پیوستن به این ساز و کار با فرانسه رایزنی کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ