کد خبر: ۱۳۴۸۴۴
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۶/۱۶

برنامه های چین برای حمایت از اقتصاد و مقابله با تشدید جنگ تجاری با آمریکا

برنامه های چین برای حمایت از اقتصاد و مقابله با تشدید جنگ تجاری با آمریکا

دولت چین برای مقابله با تشدید جنگ تجاری با آمریکا ، برنامه هایی را برای حمایت بیشتر از بخش‌های اقتصادی اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، دولت چین در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه های متعددی نظیر افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت ها و  مناطق کم‌ توسعه و برخورداری برای تقویت رشد اقتصادی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین در حوزه سیاست پولی، نقدینگی در سطح معقولی باقی خواهد ماند .

براساس این گزارش، تقابل بین آمریکا و چین در روزهای اخیر با اعمال تعرفه های جدید بر واردات محصولات دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و به احتمال اندک تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده آمریکا، دو طرف به توافق جامعی برسند.

از زمان آغاز جنگ تجاری بین چین و آمریکا رشد اقتصادی هر دو کشور کمتر شده تا جایی که نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری به پایین ترین سطح رسید.

به نظر می‌رسد دولت چین برای تغییر روند دست به کار شده و  آماده تقویت زیرساخت های اقتصادی به منظور مقابله طولانی با آمریکا می‌شود. علاوه بر تقویت زیرساخت‌های داخلی هم چنین به دنبال متنوع تر کردن روابط تجاری با دیگر کشورها است. رئیس جمهور چین اخیرا وعده داد که چین برای توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها، سرمایه گذاری بیشتری در پروژه جاده و کمربند انجام خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ