کد خبر: ۱۳۴۸۹۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۱۸

انتقاد از روش مشارکتی وزارت راه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن و پیشنهاد شیوه
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

انتقاد از روش مشارکتی وزارت راه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن و پیشنهاد شیوه

عضو کمیسیون عمران مجلس از روش مشارکتی وزارت راه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد و اجرای طرح ملی مسکن انتقاد کرد و پیشنهاد داد از شیوه کارفرما و مجری استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید کیانپور با اشاره به برنامه وزارت راه برای اجرای طرح ملی مسکن و ساخت 400 هزار واحد در شهرهای جدید و مناطق بافت فرسوده به خانه ملت گفت: مهم ترین مسئله در این طرح ، نحوه اجرا بوده و وزارت راه به دنبال آن است که تولید انبوه مسکن را به شیوه مشارکتی عملیاتی کند.

وی افزود: در این شیوه، دولت و سازندگان به صورت مشترک سرمایه گذاری کرده و در برابر تخصیص زمین توسط دولت ، سازندگان پروژه را اجرا می کنند و طبق توافق ، سهمی از واحدهای ساخته را بر می دارند.

کیانپور تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی مسکن، تولید ارزان و عرضه به متقاضیان با قیمت قابل قبول و منصفانه بود اما با اجرای مشارکتی این هدف منحرف می شود. زیرا سازندگان پس از تکمیل پروژه، اقدام به فروش واحدها بر اساس نرخ بازار خواهند کرد. بنابراین وزارت راه باید شیوه های دیگر از جمله شیوه کارفرما و مجری استفاده کند که در آن سازندگان در ازای تولید مسکن از دولت حق الزحمه دریافت می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ