کد خبر: ۱۳۴۸۹۹
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۶/۱۷

آمار تجارت خارجی محرمانه و بصورت کلی ارائه شد + علت

آمار تجارت خارجی محرمانه و بصورت کلی ارائه شد + علت

گمرک اعلام کرد: پس از تحریم‌های آمریکا و اعمال محدودیت بیشتر، کلیات آمار تجارت خارجی بدون جزییات کشورهای طرف تجارت و میزان تبادل با آنها و گمرکات عامل در اختیار عموم قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گمرک در پی انتشار برخی خبرها درباره چگونگی اعلام آمارهای تجارت خارجی اعلام کرد: انتشار آمار تجارت خارجی ازجمله وظایف گمرک است که طی سال‌های اخیر به ویژه پس از راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی تلاش شده تا به نحو مطلوب‌تر و بطور منظم انجام شود.

به‌روزرسانی اطلاعات و دسترسی آنلاین کاربران به آمارهای گمرکی، گویای این واقعیت است که گمرک بیش از دیگران از شفاف‌سازی در مورد اقدامات و فعالیت این سازمان استقبال می‌کند و در پی تحقق آن است.

اما نکته مهم آن است که پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و افزایش تلاش‌ها برای ایجاد فشار و اعمال محدودیت بیشتر در حوزه تجارت خارجی به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی، چالش‌هایی در این حوزه پدید آمده که مقابله با آنها نیازمند همکاری مردم، حسن تدبیر مسئولان و همگامی رسانه‌ها است و انتظار می رود صاحبنظران، کارشناسان و اصحاب رسانه‌ با درک موقعیت و شرایط حساس کنونی توجه لازم را به این موضوع مبذول کنند.

در حال حاضر طبق روال قبلی آمارهای تجارت خارجی تهیه و در مهلت مقرر بصورت منظم آماده سازی می‌شود و کلیات آمار تجارت خارجی بدون جزییاتی مانند کشورهای طرف تجارت و میزان تبادل با آنها و گمرکات عامل در اختیار عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ