کد خبر: ۱۳۴۹۲۹
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۶/۲۰

تصمیم مهم کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ

تصمیم مهم کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز آینده مصوبه‌ مربوط به استیضاح و برکناری ترامپ تا پایان سال میلادی را اماده می کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد طی چند روز آینده مصوبه‌ای ارائه می‌شود که می‌تواند منجر به استیضاح و برکناری ترامپ تا پایان سال میلادی شود .

به اعتقاد دستیاران این کمیته ، مصوبه مدنظر بهتر است با بررسی‌ها و گزارش‌های قبلی همخوانی داشته باشد.

براساس این گزارش، نمایندگان دموکرات‌ مجلس ، دوشنبه به‌طور گسترده خواستار پیشبرد این طرح شدند و از بررسی موضوع تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین توسط ترامپ برای کمک به کمپین انتخاباتی وی نیز پرده برداشتند.

جرالد نادلر رئیس این کمیته، امکان طرح پرسش و بررسی مدارک و شواهد طی چند جلسه استماع را به بررسی خواهد گذاشت. این رویه همچنین به دادستان‌های این کمیته اجازه می‌دهد طی جلسات استماع بتوانند به‌طور گسترده اقدام به طرح پرسش کنند، کاخ سفید نیز قادر به دفاع خواهد بود.

وی به خبرنگاران گفت: این اقدام موجب می شود تا سریع‌تر و موثرتر عمل کنیم. درحال بررسی تخلفات گوناگون ترامپ با لحاظ بندهای استیضاح هستیم. تاکنون تنها دو رئیس‌جمهور در آمریکا توسط این مجلس استیضاح شدند. اندرو جانسون در سال ۱۸۶۸ و بیل کلینتون در ۱۹۹۹. هیچ‌کدام از این دو تن توسط مجلس سنا محکوم نشده بودند. حذف رئیس‌جمهوری در آمریکا باید به تایید سنا نیز برسد.

ریچارد نیکسون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز پس از آنکه کمیته قضایی بندهای استیضاح علیه وی را به اجرا گذاشت در سال ۱۹۷۴ و قبل از آنکه تمام نمایندگان رای به خروج وی دهند، استعفا کرده بود. حال، دست‌کم ۱۳۴ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان حامی استیضاح ترامپ هستند. این تعداد، اکثریت نمایندگان دموکرات را شامل می‌شود اما اجرای آن به‌طور کلی ۲۱۸ رای می‌طلبد.

در صورت موفقیت کمیته در پیشبرد این مصوبه، جلسه استماعی در روز هفدهم سپتامبر معین خواهد شد که طی آن، کوری لوندوسکی، مدیر سابق کمپین ترامپ در کنار دو تن از دستیاران وی در کاخ سفید، مورد پرسش اعضای کمیته قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ