کد خبر: ۱۳۴۹۳۱
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۶/۲۰

پاسخ نماینده ایران در سازمان ملل به احتمال مذاکره پس از برکناری بولتون

پاسخ نماینده ایران در سازمان ملل به احتمال مذاکره پس از برکناری بولتون

نماینده دائم ایران در سازمان ملل برکناری جان بولتون مساله داخلی دانست و گفت: مادامی که سیاست تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه مردم ایران لغو نشود، مذاکره با آمریکا منتفی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید تخت روانچی درباره اخراج جان بولتون از کاخ سفید و کاهش جنگ طلبی و تندروی‌های آمریکا و احتمال مذاکره ترامپ و روحانی به ایرنا گفت: موضوع تغییر و تحولات داخل حکومت‌ها یک مساله داخلی بوده و تغییر بولتون هم شامل این مساله است. بنابراین درباره مسایل داخلی کشورها موضع گیری نمی کنیم.

وی افزود: بولتون به تندرویی معروف بود و ترامپ هم به صراحت مطرح کرده بود. اینکه آیا سیاست تندروی آمریکا تغییر خواهد یافت یا خیر به عوامل مختلف و تاثیرگذار در تنظیم سیاست خارجی آمریکا بستگی دارد.

این نماینده در پاسخ به این پرسش که ترامپ در روزهای اخیر به ویژه پس از اجلاس گروه 7 برای دیدار با مقامات ایران ابراز تمایل کرده و مایک پمپئو هم آن را ممکن دانسته، گفت: بارها اعلام کرده ایم و رئیس جمهور هم به صراحت نظر داده اند تا زمانی که تحریم های ظالمانه و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران ادامه دارد، جای صحبت و مذاکره نیست.

تخت روانچی ادامه داد: زمانی می توان در این باره سخن گفت که تحریم های ظالمانه را بردارند و در قالب گروه 1+5 و در چارچوب گفت وگوهایی که از پیش در موضوع هسته ای داشته ایم، گفت وگو کرد.تا زمان وجود تحریم‌ها، مذاکره منتفی است. وزیر خزانه داری آمریکا هم اخیرا" گفته سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بنابراین موضع کاملا روشن است و آمریکایی هم می دانند فشار حداکثری را به هیچ وجه نمی پذیریم و تحریم هایی که علیه مردم ایران شده است را ظالمانه می دانیم که باید لغو شوند. سیاست در این زمینه بسیار روشن است و ربطی به تغییرات دولت آمریکا ندارد. اگر سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا لغو نشود، جایی برای گفت و گو وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ