کد خبر: ۱۳۴۹۳۵
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۶/۲۰

بزرگترین بانک دولتی ایران ۹۱ ساله شد / روایت مدیرعامل

بزرگترین بانک دولتی ایران ۹۱ ساله شد / روایت مدیرعامل

بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک دولتی که که روزگاری تنها در چند گیشه خلاصه می شد ۹۱ ساله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: اکنون 91 سال از تأسیس بانک ملی می‏ گذرد. بانکی که روزگاری تنها در چند گیشه خلاصه می شد و با سرمایه های مردمی راه اندازی شده بود.

این بانک نهادهایی مانند بانک مرکزی، بانک کشاورزی و... را در دل خود داشت که بعدها با تصویب لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران در مجلس، وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول از آن منتزع شد. همچنین با افزایش شعب بانک، بانک فلاحتی یا همان بانک کشاورزی امروزی نیز متولد شد.

بانک ملی امروز با تکیه بر اعتماد مردمی در بسیاری از طرح های توسعه ای، عمرانی و زیربنایی ایفای نقش می کند و بسیاری از پروژه های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه های روستایی، خانه های بهداشت و ... با حمایت های این بانک برای آبادانی اجرا شده است.به جرات می توان گفت امروز این نهاد مالی یکی از عظیم ترین و استوارترین بنگاه های اقتصادی است و به اذعان بسیاری از مقامات بلند پایه، بازوی اقتصادی دولت تلقی می شود و نقش آن در اجرای سیاست های توسعه ای انکارناپذیر است.

مشتریان بانک امروز تنها با یک نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند بلکه بانک ملی را در قامت یک سازمان دانش بنیان، عملگرا و تحول خواه مشاهده می کنند و با اعتمادی 91 ساله یاریگر همیشگی این بانک هستند.

این بانک همواره تلاش کرده تا مشتری مداری را سرلوحه قرار داده و ارایه خدمات سهل تر در کوتاه ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه های غیرحضوری مانند بام، بله و بانک آفیسر از مراجعه به شعبه بانک بی نیاز هستند.بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک دولتی با حضور همیشگی در تمامی دوران های سخت نظیر جنگ و تحریم اقتصادی سعی در ادای دین به ملت شریف ایران داشته و همراه همیشگی دولت و مردم بوده است.

فعالیت های مولد بانک در قالب معاملات بانکی که نشأت گرفته از قوانین بانکداری اسلامی است، سبب توسعه چشمگیر راه اندازی و احیای کارخانجات صنعتی، کشاورزی و تولیدی متعلق به بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی در سال های پس از انقلاب بوده است و این بانک ضمن ایفای نقش تعیین کننده در سازندگی میهن در راستای اصلاح و استحکام بیشتر ساختار مالی نیز نقش داشته است.بانک ملی همواره در تلاش است تا در کنار پرآوازه کردن نام در نظام بانکی در عرصه بین الملل و همپای بزرگ ترین بانک های جهان نیز پر افتخار باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ