کد خبر: ۱۳۴۹۷۴
۱:۳ - ۱۳۹۸/۶/۲۳

بیاینه جدید اتحادیه اروپا ، فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره ایران و برجام

بیاینه جدید اتحادیه اروپا ، فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره ایران و برجام

اتحادیه اروپا به همراه فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور بیانیه ایی ، ضمن ابراز نگرانی از احتمال فروپاشی برجام ، خواهان همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی در مورد همه موضوعات مربوطه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، سخنگوی وزاتخانه‌های خارجه فرانسه، آلمان، بریتانیا به همراه فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ، نگرانی عمیق از اقدام‌های ایران که در تضاد با برجام است را اعلام و تاکید کردند: همچنان از برجام حمایت می‌کنیم و از ایران مصرانه می‌خواهیم از فعالیت‌هایی که برجام را نقض می‌کند، دست بکشد و با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد همه امور مرتبط همکاری کند.

در این بیانیه به خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های این کشور علیه ایران از ماه مه ۲۰۱۸ اشاره و اعلام شده این اقدامات همراه با تصمیم ایران عدم اجرای چندین بند اصلی توافق هسته‌ای باعث می‌شود برجام در خطر از هم پاشیدن قرار گیرد. بنابراین طبق آخرین تحولات نیاز به تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و از سرگیری گفت‌وگوها احساس می‌شود که طرف اروپایی برجام از آن حمایت می‌کند.

طبق گزارش فوق‌العاده اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، ایران سانتریفوژهای پیشرفته در نطنز نصب را کرده یا در حال نصب است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ