کد خبر: ۱۳۴۹۷۷
۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۶/۲۳

پایین‌ترین نرخ بهره اروپا ثبت شد / احتمال کاهش نرخ آمریکا و ارواق ۵۰ و ۱۰۰ ساله

پایین‌ترین نرخ بهره اروپا ثبت شد / احتمال کاهش نرخ آمریکا و ارواق ۵۰ و ۱۰۰ ساله

بانک مرکزی اروپا پایین‌ترین نرخ بهره را در تاریخ قاره سبز ثبت کرد و احتمالا" هفته آینده نرخ بهره آمریکا هم با کاهش ۲۵ صدم درصدی روبرو شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک مرکزی اروپا ، برنامه عظیم خرید اوراق قرضه برای تقویت یوروی در حال افول را اعلام و نرخ بهره اصلی را ۱۰ صدم درصد کاهش داد و به منفی ۰.۵ درصد رساند که پایین‌ترین نرخ بهره تاریخ اروپا بشمار می رود .  

بانک‌های مرکزی ژاپن، انگلستان و آمریکا هم هفته آینده جلسه‌ سیاست‌گذاری مالی برگزار خواهند کرد و انتظار می‌رود طی آن نرخ بهره آمریکا ۲۵ صدم درصد کاهش داده شود.

از سوی دیگر استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم گفت: در صورت وجود تقاضای مناسب و با هدف کاهش ریسک بدهی ۲۲ تریلیون دلاری دولت و محدود کردن نرخ بهره پایین، آمریکا اوراق قرضه ۵۰ ساله منتشر خواهد کرد. در صورت موفقیت، اوراق ۱۰۰ ساله هم مد نظر خواهد بود .

براساس این گزارش، در حالی بلندمدت‌ترین اوراق قرضه آمریکا، اوراق ۳۰ ساله است که ترامپ به تازگی از افزایش پرداخت‌های دولت به ازای بهره بدهی ۲۲ تریلیون دلاری دولتی، انتقاد و خواهان کاهش نرخ بهره برای کاهش هزینه‌های دولت شده بود.

دیروز هم سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، پس از هضم اثر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا ، رشد کرد و طی آن سود اوراق ۱۰ و ۳۰ ساله به ۱.۸۰۵ و ۲.۲۶ درصد رسید. سود اوراق ۱۰ ساله ژاپن و فرانسه هم به ترتیب با ۵.۷ صدم درصد و ۶.۳ صدم درصد رشد کردند و به منفی ۰.۱۵۳ درصد و منفی ۰.۱۹۹۱ درصد رسیدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ