کد خبر: ۱۳۴۹۸۹
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۶/۲۳

خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد را کاهش داد/ مشکل
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:

خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد را کاهش داد/ مشکل "ذوب و فولاد"

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه ذوب آهن و فولاد مبارکه گفت: طی ماه‌ های گذشته خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کم کرد که باید مانع آن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسول خلیفه سلطانی به ایسنا گفت: باید سنگ آهن پرعیاری سازی شود و به سمت تولید کنسانتره برود و در نهایت به محصول تبدیل شده و کسب و کار ایجاد کند. دولت نیز باید کنترل کند به میزانی که سنگ آهن، آب، زیر ساخت ، حمل و نقل، گاز و ... داریم مجوز طرح فولادی بدهد.                                                                                                  

وی افزود: ذوب آهن و فولاد مبارکه برای تولید فولاد سرمایه گذاری کردند اما اکنون این دو فولادساز بزرگ با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شدند، ضمن اینکه متاسفانه مجوزهایی نیز برای تولید فولاد در راه است که باید از آن‌ها جلوگیری شود. همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد گرفته شود. هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، ضد اقتصاد ملی است.

این فعال صنعت فولاد گفت: فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. سال جاری احتمالاً ۲۶ میلیون تن تولید فولاد داریم که ۱۳ میلیون مصرف واقعی و بقیه باید صادر شود.

خلیفه سلطانی ادامه داد: بر این اساس طی ماه‌ های گذشته حدود ۷ تا ۸ میلیون صادرات داشتیم. این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات داریم یعنی اگر خام فروشی نبود و تولید داشتیم می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر صادر کنیم. اگر توان تولید داخل و مواد اولیه پایدار تامین شود، ظرفیت‌ های معطل صنایع فولادی داخلی و همچنین ظرفیت‌های خالی صادراتی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام                                                                    


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ