کد خبر: ۱۳۴۹۹۷
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۶/۲۳

واردات طلای آب شده با مصوبه شورای پول و اعتبار آزاد شد
رییس اتحادیه طلا و جواهر :

واردات طلای آب شده با مصوبه شورای پول و اعتبار آزاد شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره واردات فلزات گران‌بها، ورود طلای آب شده به داخل آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت شفایی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر اصلاح آئین‌نامه ورود و خروج طلا و فلزات گران‌بها به ایبنا گفت: مهم‌ترین نکته درباره این مصوبه آن است که به جز شمش‌های طلا، ورود طلای آب شده هم به داخل مجاز شده است.

وی افزود: پیش از این امکان فروش شمش طلا به دارندگان گذرنامه‌های ایرانی وجود نداشت زیرا این موضوع قابل رهگیری از سوی آمریکا و تحریم فروشندگان بود ولی با این مصوبه، کشورهای مقصد صادراتی ایران می‌توانند طلای ذوب شده با عیارهای مختلف را به ایران بفروشند و این موضوع نیز قابل رهگیری نیست.

این فعال صنعت طلا یکی از مشکلات کنونی فعالان این صنعت را ثبت سفارش اعلام کرد و گفت: رویه ثبت سفارش باید تغییر کند زیرا صادرات و واردات در این صنعت بیشتر چمدانی بوده و قابل ارائه به باربری یا بیمه نیست. فعالان این صنعت نیز نگران لو رفتن اطلاعات در این زمینه هستند.اتحادیه تولیدکنندگان طلا خواستار برداشته شدن ثبت سفارش برای واردات یا صادرات طلا بود اما از آنجایی که این موضوع قانون بوده و قابل تغییر نیست، لذا خواستار اصلاح رویه آن از سوی سازمان توسعه تجارت هستیم.

شفایی ادامه داد: حاضر هستیم بعد از ورود طلا به داخل و رسیدن آن به جای امن، تمامی اطلاعات مورد نظر گمرک و سایر سازمان‌های ذیربط را در اختیار آنها قرار دهیم.یکی دیگر از مشکلات، عرضه ارز حاصل از صادرات طلا به سامانه نیما است زیرا باید برای واردات، ارز را از بازار آزاد و با نرخ‌های بیشتر تهیه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ