کد خبر: ۱۳۵۰۲۲
۱۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۲۴

افشای جزییاتی تازه از علت اصلی اخراج بولتون از کاخ سفید

افشای جزییاتی تازه از علت اصلی اخراج بولتون از کاخ سفید

یک منبع نزدیک به جان بولتون ، جزییاتی تازه از علت اصلی اخراج وی از کاخ سفید را اعلام کرد که مربوط به تصمیم ترامپ به لغو برخی تحریم های ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز ، یکی از منابع نزدیک به جان بولتون، ابعاد جدیدی از اخراج وی از تیم ترامپ را افشا کرد و گفت: اخراج جان بولتون از دولت آمریکا پس از جدال لفظی شدید با ترامپ بر سر موضوع تحریم‌های ایران صورت گرفت.

وی افزود: پس از آن که ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد ممکن است برخی تحریم‌های ایران به عنوان مشوقی برای آمدن بر سر میز مذاکره تعلیق شود با مخالفت شدید بولتون روبرو شد و موجب افزایش تنش لفظی ترامپ و بولتون شد. وی به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرد و روز بعد نیز خبر اخراج بولتون اعلام شد.

بر اساس این گزارش، ترامپ برای فراهم کردن زمینه‌های دیدار با روحانی ، پیشنهاد رفع تحریم‌ها علیه ایران را مطرح و استیون منوشین وزیر امور خزانه‌داری آمریکا از آن به عنوان روشی برای باز کردن باب مذاکره با ایران حمایت کرده است.

بر این اساس دیگر رسانه اعلام کرد: کاخ سفید تدارکات برای دیدار با روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را آغاز کرده است. دو منبع ادعا می‌کنند یکی از سناریوهای مطرح در کاخ سفید این است که ترامپ به دیداری میان امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و روحانی ملحق شود. هنوز نشانه‌ای درباره تحقق چنین سناریویی وجود ندارد.

این رسانه ادامه داد: با آنکه ترامپ تمایل برای دیدار با روحانی را پنهان نکرده وی برای محقق کردن چنین آرزویی با موانع سیاسی بی‌شماری رو به رو است. صرف نظر از این موانع اخراج جان بولتون احتمال چنین دیداری را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره اخراج بولتون اعلام کرد: آمد و رفت مقامات تغییری در ادراک ایران نسبت به ریشه‌ها و ماهیت اقدامات و سیاست‌های امریکا ایجاد نمی‌کند. کما این که هر دو دولت ظاهراً متفاوت اوباما و ترامپ، سیاست یکسان تحریم ملت ایران را دنبال کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ