کد خبر: ۱۳۵۰۲۹
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۶/۲۴

حمله به دو پالایشگاه عربستان منجر به توقف تولید ۵ میلیون بشکه شد

حمله به دو پالایشگاه عربستان منجر به توقف تولید ۵ میلیون بشکه شد

حمله ده پهپاد ارتش یمن به دو پالایشگاه بزرگ عربستان منجر به توقف تولید ۵ میلیون بشکه در روز شده که معادل ۵ درصد تولید جهانی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال‌استریت ژورنال ، حمله ارتش یمن به دو پالایشگاه بزرگ عربستان باعث شد تا نیمی از تولید نفت و شامل ۵ میلیون بشکه در روز متوقف شود . عربستان روزانه حدود ۹.۸ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و توقف ۵ میلیون بشکه معادل ۵ درصد تولید جهانی است.

در این رابطه عبدالعزیز بن سلمان که هفته گذشته وزیر انرژی عربستان شده در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات منجر به توقف تولید نفت حدود ۵.۷ میلیون بشکه در روز شده که معادل ۵۰ درصد تولید است.

براساس این گزارش، حملات ارتش یمن ، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در پالایشگاه خریص که یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی سعودی است ایجاد کرده و در میدان نفتی بقیق که بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان است نیز آتش‌سوزی گسترده‌ای بوجود آمده است. خریص روزنامه ۱.۵ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و بقیق نیز تا ۷ میلیون بشکه نفت در روز تولید دارد.

این وضعیت منجر شد تا در آخرین معاملات دیروز ، قیمت جهانی نفت با افزایش شدید قیمت و حدود ۱۰ دلاری به بیش از 73 دلار برسد .

وزارت عربستان اعلام کرد: آتش سوزی در این دو پالایشگاه نفتی تحت کنترل بوده و شرکت نفتی آرامکو نیز نشست اضطراری هیئت مدیره را برای مدیریت این بحران برگزار کرده است.

در این میان ، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن ، خواستار اجتناب از حوادث مربوط به امنیت بین‌المللی شد و از هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی عربستان ابراز نگرانی کرد و ازطرف‌های یمنی و سعودی خواست خویشتن‌داری کنند.

ارتش یمن اعلام کرد: در پاسخ به تجاوزهای نظامی مکرر ائتلاف سعودی به یمن با ۱۰ پهپاد به دو پالایشگاه شرق عربستان حمله کرده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ