کد خبر: ۱۳۵۰۹۰
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۶/۲۵

آمار اولین روز معاملات بازار پایه : ۴۲ میلیارد تومان و ۶ سهم با بیشترین حجم

آمار اولین روز معاملات بازار پایه : ۴۲ میلیارد تومان و ۶ سهم با بیشترین حجم

در اولین روز معاملات بازار پایه ، بیش از ۱۲۸ میلیون سهم به ارزش ۴۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ۶ شرکت دارای بیشترین حجم شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره اولین روز معاملات سهام شرکت های حاضر در بازار پایه که با دستورالعمل جدید و اصلاحی و برخی انتقادات در فرابورس انجام شد به سنا، گفت: بازگشایی این بازار با ۹ هزار و ۵۰۹ معامله ، داد و ستد بیش از ۴۲ میلیارد تومانی حدود ۱۲۸ میلیون سهم همراه بود.

وی افزود: طی ۱۰ روز کاری گذشته ، بالغ بر نماد ۲۹۰ شرکت و حق تقدم طبق دستورالعمل جدید در گروه های معاملاتی قرار گرفته و مقررات هر گروه معاملاتی طبق  دستورالعمل ، معین و در سامانه معاملات پیاده سازی شد.

براساس این گزارش، بیشترین حجم معاملات امروز بازار پایه به شرکت هپکو با بیش از ۴۲ میلیون سهم و سپس بانک گردشگری ، کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی آبادان، نورود و لوله اهواز و سایپا دیزل با ;کمتر بیش از ۹.۴ تا 3.9 میلیون سهم تعلق داشت.

بر اساس طبقه‌بندی جدید از ۱۸۱ شرکت موجود در بازار ‏پایه، ۱۲۵ شرکت به تابلو زرد، ۴۲ شرکت به تابلو نارنجی و ۱۴ شرکت به تابلو قرمز منتقل شده‌اند .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ