کد خبر: ۱۳۵۰۹۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۲۶

وعده مشاور روحانی به راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد تا چند ماه آینده

وعده مشاور روحانی به راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد تا چند ماه آینده

مشاور رئیس جمهور از راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد تا دهه فجر و برنامه ها برای تسهیل روند فعالیت های اقتصادی این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، مرتضی بانک در نهمین نشست کمیسیون فنی ـ تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مهم ترین عامل توسعه اقتصادی مناطق آزاد سیستم مبادلات بانکی و جذب سرمایه است. پس این سه محور، تکمیل کننده یکدیگرند و اگر در مناطق آزاد پیشبرد فعالیت این سه محور به جد دنبال شود آثار مطلوبی را بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: امروزه فلسفه ایجاد مناطق آزاد اجرای برنامه های اقتصادی متفاوت با سرزمین اصلی است اما در ایران نمی توان بین قوانین مناطق آزاد با قوانین سرزمین اصلی تفکیک قائل شویم. قانون مناطق آزاد به مدیر منطقه اختیاراتی داده که بتواند برنامه ها را پیاده سازی کند. این موضعی است که در مناطق آزاد امارات و بنادر آزاد آن اجرا می شود و حاصل آن را می بینیم ولی مناطق آزاد ایران با چالش های متعددی به لحاظ قوانین مواجه هستند.

این مقام مسئول گفت: باید فرآیندهای صریح و روشنی در حوزه بانکی در مناطق آزاد تعریف شود تا مسیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در این مناطق هموارتر شود. ایجاد ساز و کار های مالی همچون ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد از دیگر مواردی است که به این فرآیند کمک می کند. بورس بین الملل در مناطق آزاد در دهه فجر سال جاری راه اندازی و بسیاری از فعالیت های بانکی از این طریق انجام خواهد شد.

بانک ایجاد صندوق ضمانت، شروع بکار رمزارزها بصورت پایلوت در مناطق آزاد و استفاده از برات الکترونیک یا مبادلات تهاتری در این مناطق را از جمله ساز و کار های جدید برای توسعه فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد اعلام کرد و گفت: این برنامه ها نیز در حال برنامه ریزی است تا با اجرایی شدن روند فعالیت های اقتصادی مناطق آزاد تسهیل شود. در بحث استفاده از سیستم، امکانات و خدمات الکترونیک هم تا پایان سال 30 خدمت بصورت یکپارچه در مناطق آزاد ایجاد می شود. امید می رود تا پایان سال 99 این سیستم بصورت کامل در تمامی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیاده سازی شود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ