کد خبر: ۱۳۵۱۳۲
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۲۷

پذیره نویسی اوراق ۵۰۰ میلیارد تومانی نفت و گاز با سود ۱۷.۵حداقل درصدی
مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت خبر داد:

پذیره نویسی اوراق ۵۰۰ میلیارد تومانی نفت و گاز با سود ۱۷.۵حداقل درصدی

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت از پذیره نویسی امروز اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان و با سود ۱۷.۵حداقل درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌اله حسینی مقدم به سنا گفت: اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان با هدف تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای این شرکت از امروز چهارشنبه منتشر می شود. این اوراق یکساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و هر ورقه سلف معرف ارزش ریالی یک بشکه میعانات گازی در روز عرضه اولیه اوراق سلف خواهد بود.

وی افزود: تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند. شرکت ملی نفت به‌عنوان ضامن و کارگزاری بانک ملت نیز عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارند. تسویه این اوراق از دو طریق تحویل فیزیکی میعانات گازی یا تسویه نقدی قرارداد سلف در سررسید امکان پذیر است و این اوراق قابلیت اعمال اختیار فروش و اختیار خرید تبعی را در سررسید یکساله اوراق به ترتیب برای سرمایه‌گذاران و شرکت توسعه نفت صبای کنگان دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان بازارگردان، نقدشوندگی اوراق را تا سررسید آن با سود حداقل ۵. ۱۷ درصد سالانه بصورت روزشمار تضمین کرده است. همچنین در صورت افزایش قیمت میعانات گازی امکان کسب سود مازاد بر حداقل تضمین شده تا نرخ ۱۹ درصد از دیگر مزایای این اوراق برای سرمایه‌گذاران است.

حسینی مقدم گفت: قراردادهای سلف موازی استاندارد میعانات گازی پس از تبدیل شدن به اوراق سلف موازی استاندارد، قابلیت معامله در بازار ثانویه را خواهند داشت. با فروش ورقه سلف موازی استاندارد، فروشنده طی عقد حواله، خریدار را جهت تحویل کالا در سررسید به عرضه‌کننده حواله می‌کند و عرضه‌کننده متعهد به تحویل دارایی پایه به دارنده حواله مذکور خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ