کد خبر: ۱۳۶۱۸۰
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۲۸

واکنش ظریف به اتهامات آمریکایی‌ها و اعلام پیام ایران به کشورهای منطقه

واکنش ظریف به اتهامات آمریکایی‌ها و اعلام پیام ایران به کشورهای منطقه

وزیر خارجه ضمن واکنش به اتهامات آمریکایی‌ها درباره حملات اخیر به دو پالایشگاه نفتی عربستان، پیام ایران به کشورهای منطقه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران درخصوص پیام ایران به کشورهای منطقه گفت: همه در این منطقه هستیم و خواهیم ماند. کشورهای منطقه دیده‌اند با هر مقدار هزینه تسلیحاتی امنیت ایجاد نمی‌شود لذا بهتر است به خود و همسایگان نگاه کنند. باید با همکاری هم امنیت را در منطقه تولید کنیم و قطعا در این شرایط بهتر می‌توانیم زندگی کنیم.

وی افزود: سیاست‌های تند و افراطی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورهایی چون ایران محکوم به شکست است. سیاست ایران ثابت بوده و آن را ادامه می دهد .خود را متعهد به اجرای تعهدات بین المللی‌ می‌دانیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این تعهد، نشان دهنده این است که اگر دیگران تمایل به تعامل دارند آنها نیز باید متعهد باشند.

این عضو کابینه ادامه داد: آمریکا نشان داده برای توافقات ارزشی قائل نیست، امروز تصمیم می‌گیرد گروهی را به کاخ سفید دعوت کند ولی فردا جلسه را بر هم می زند و همان گروه را تحریم می‌کند. اینها نشان دهنده سیاست غلط آمریکا است که باید آن را اصلاح کنند وگرنه هر روز بیش از گذشته منزوی می‌شوند.

ظریف درخصوص پاسخ ایران به اتهامات مقامات آمریکایی در موضوع حمله به دو پالیشگاه نفتی آرامکو گفت: آمریکا به جای اینکه فرافکنی کند باید به دنبال نگاه کردن به واقعیت‌ها در منطقه باشد. احساس می کنیم دولت آمریکا می‌خواهد به نحوی واقعیت‌های موجود در منطقه را به فراموشی بسپارد.حدود 5 سال است که مردم یمن تحت شدیدترین جنایت‌ها علیه بشریت قرار گرفتند، جنایت‌هایی که در آن زنان و کودکان کشته شدند و سازمان‌های بین المللی این جنایت‌ها را تایید کردند و مردم یمن نیز در برابر از خود دفاع کردند.

وی افزود: طی دو روز گذشته متاسفانه آمریکایی‌ها ثابت کردند حساسیت بیشتری به یک پالایشگاه نفت نسبت به کشته شدن بچه‌ها و جنایتی که علیه آنها صورت می‌گیرد دارند و این نشان دهنده دیدگاه غلط آنها نسبت به مقام و شخصیت انسانها است. آنها باید در این نگاه تغییر ایجاد کنند.ایران از همان ابتدا گفته راه حل بحران یمن، نظامی نیست و کسانی که فکر می‌کردند با قدرت نظامی و خرید تسلیحات از آمریکا می‌توانند مردم بی دفاع یمن را در چند روز شکست دهند،می‌بینند بعد از چندین سال وضعیت چگونه است.

وزیر امور خارجه گفت: ایران از ابتدای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای برای راه حل سیاسی یمن اعلام کرد و آنهایی که به قدرت نظامی می‌نازیدند و حاضر نشدند طرح سیاسی را بپذیرند، اکنون باید پاسخ دهند چرا در شرایط کنونی قرار گرفته‌ایم.هنوز دیر نیست و این امکان وجود دارد با راه حل صلح آمیز و مذاکره بحران یمن را پایان دهیم تا این جنایات انسانی خاتمه پیدا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ