کد خبر: ۱۳۶۲۰۹
۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

تدوین سند راهبردی تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات/ درخواست از وزارت کار
مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد:

تدوین سند راهبردی تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات/ درخواست از وزارت کار

مدیرعامل ایران خودرو از تدوین سند راهبردی تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات خبر داد و خواستار همراهی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای حل مسایل کارگری و منابع انسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی از برنامه تدوین سند راهبردی تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودرو توسط شزکت ساپکو  خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت های دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و صاحبان فکر برای تدوین این سند راهبردی استفاده و لازم است نقش ارکان موثر از جمله وزارت صنعت، مجلس ، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و... مشخص شود تا با اجرای آن ، صنعت خودرو با هر شوک ارزی به حاشیه رانده نشود.

وی افزود: مهمترین دلایل نهادینه نشدن تعمیق ساخت داخل قطعات در دو دهه گذشته ، عدم توجیه اقتصادی خودکفایی قطعات به دلیل تیراژ محدود و نیاز به سرمایه گذاری زیاد برای تولید قطعات های تک، ثابت نگه داشتن نرخ ارز در برابر رشد تورم و در اولویت نبودن کاهش ارزبری قطعات و عدم تضمین خرید قطعات خودکفا شده است .

این مقام مسئول در مورد ارائه مشوق پیشبرد پروژه های داخلی سازی قطعات خودرو ، تامین نقدینگی سازندگان براساس پیشرفت برنامه ساخت داخل پیشنهاد داد و گفت: مهمترین روش های پیشنهادی هم استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بهره مندی از سیستم بانکی با روش تسهیلات خرید دین و تهاتر ارزی جهت ورود خطوط جدید تولید و انتقال تکنولوژی است .

محمد صاحب کار خراسانی رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: صنعت خودرو و ایران خودرو باید پروژه های مهم داخلی سازی قطعات را شناسایی و اولویت بندی کنند.این معاونت آمادگی تامین بخشی از نقدینگی پروژه های مهم داخلی سازی قطعات را با ساز و کاری مشخص و با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری دارد.

مقیمی همچنین در جلسه با معاون امور روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نماینده مجلس ، خواستار همدلی و همراهی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای بررسی ورفع مسایل کارگری و منابع انسانی این خودروساز شد و گفت: این شرکت به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور به دنبال مقابله با مانع تراشی دشمنان برای رونق خودروسازی و تحقق اهداف در شرایط تحریم بوده و با اصلاح روش های گذشته و تعریف و اجرای برنامه های جدید شرایط فعلی بهترخواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ