کد خبر: ۱۳۶۲۳۱
۱۲:۵ - ۱۳۹۸/۶/۳۰

واکنش ایران به تحریم‌ های جدید آمریکا : همان قدیمی به شکل دیگر

واکنش ایران به تحریم‌ های جدید آمریکا : همان قدیمی به شکل دیگر

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم‌ های جدید آمریکا گفت: این تحریم ها موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریم های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسوی در واکنش به تحریم های جدید آمریکا اعلام کرد: تحریم اعلام شده موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریم های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است. ایران از اولین تحریم ها که از سخت ترین نوع آنها بوده ، راه را پیدا کرده و با اتکای به توانایی های داخلی و همکاری با کشورهای دوست به رشد و توسعه ادامه خواهد داد.

وی افزود: آمریکا سیاستی سردرگم و درمانده است که جز زورگویی، یکجانبه گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری نداشته و فاقد توانمندی لازم برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات با سایر کشورها است. دولتمردان آمریکا درک کنند که دیگر تنها ابر قدرت اقتصادی جهان نیستند و کشورهای زیادی هستند که مایلند از بازار ایران و فرصت های اقتصادی روابط خوب با ایران بهره مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: آمریکایی ها باید قبول کنند سیاست تحریم، شکست خورده و استفاده بیش از حد از این حربه و تبدیل دلار به سلاح باعث شده که اعتبار آمریکا و اقتصاد آن در جامعه بین المللی بشدت زیر سوال رفته و دوران قبول آمریکا بعنوان یک شریک اقتصادی معتبر تمام شده است.

موسوی گفت: از همه اعضای جامعه بین المللی دعوت می کنیم به فکر نظام تجاری و اقتصادی جدیدی باشند که در آن تاثیر اقدامات خصمانه آمریکا علیه توسعه و تجارت آزاد بین المللی به حداقل برسد. ملت ایران ، آزاده و صلح دوست است و آمادگی دارد با همه ملت ها و دولت هایی که با احترام و موضع برابر با آن روبرو شوند، تعامل نماید.

وی افزود: دولت آمریکا با توقف اجرای تعهدات در توافق هسته ای و در ادامه نقض برجام، علاوه بر نقض تعهدات بین المللی به زیان آمریکا رفتار کرده و میلیاردها دلار قرارداد بین شرکت های خود و شرکت های ایرانی بخصوص در صنعت هوانوردی را نقض کرد.

موسوی ادامه داد: راه تعامل را باز نگاه داشتیم و آنها باید شجاعانه اشتباه خود در نقض توافق هسته ای را پذیرفته و تعهدات را به اجرا در آورند و در آن صورت در قالب راه کارهای پیش بینی شده برجام مانند سایر اعضا می توانند با ایران تعامل کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ