کد خبر: ۱۳۶۲۵۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۶/۳۱

برنامه دولت برای تامین کسری ۳۸ هزار میلیارد تومانی بودجه از طریق انتشار اوراق

برنامه دولت برای تامین کسری ۳۸ هزار میلیارد تومانی بودجه از طریق انتشار اوراق

دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جبران بخشی از کسری بودجه ناشی از عدم تامین درآمدهای نفتی از سران قوا مصوبه گرفت تا سقف ۳۸ هزار میلیارد تومان دیگر اوراق منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ۲۶ شهریور، مصوبه هیات وزیران در رابطه با انتشار اوراق مالی اسلامی را به وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

1- وزارت اقتصاد به نیابت از دولت و مازاد بر سقف پیش‌بینی شده در بند ۹ تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی موضوع تبصره ۲ بند ۲ مصوبات سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور تأمین منابع تعیین شده حداکثر تا ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

2- نرخ سود اسمی اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویب نامه توسط کمیته بند ه تبصره ۵ قانون بودجه ۹۸ تعیین می‌شود.

3- تعاریف و مصادیق اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویب نامه طبق آیین‌نامه اجرایی بندهای الف و سایر بندهای تبصره ۵ و بند ز تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۸ موضوع تصویب‌نامه است.

4- سازمان برنامه و بودجه به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار مکلف است اصل و سود و هزینه های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب نامه را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی و خزانه‌داری کل با اولویت بر تمامی پرداخت ها نسبت به تسویه آن اقدام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ