کد خبر: ۱۳۶۲۶۰
۰:۲ - ۱۳۹۸/۶/۳۱

بررسی عملکرد، راهبردها و و طرح های توسعه ای

بررسی عملکرد، راهبردها و و طرح های توسعه ای "مادیرا"

عملکرد شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در ۵ ماه نخست سال، برنامه زمانی و راهبردها برای دستیابی به اهداف و طرح های توسعه ای این سهم حاضر در فرابورس بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران که اوایل آذر سال گذشته با عرضه اولیه 10 درصد از سهام وارد بازار دوم معاملات فرابورس شد در سال 98 توانسته سه ماهه اول را با سوددهی مناسبی پشت سر بگذارد به طوری که در این مدت 687 ریال به ازای هر سهم سود کسب کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل سود هر سهم 64 ریال بوده است . همچنین در دوره مالی گذشته 1295 ریال سود به ازای هر سهم بدست آورد .

این شرکت در 5 ماهه اول سال توانسته 487 میلیارد تومان سود بدست آورد که عمده فروش در محصولات نمایشی و مقدار 462 میلیارد تومان فروش از 140 هزار دستگاه بوده است .

برنامه زمانی و راهبردها برای دستیابی به اهداف مدیریت

تثبیت شرکت به عنوان سومین تولید کننده تلویزیون در ایران و اینکه قرار است سهم بازار  را در حوزه تولید تلویزیون از 12 به 24 درصد افزایش دهد .شرکت برای رسیدن به این هدف علاوه بر X.VISION ،برند TCL را به سبد کالا اضافه کرد و با تأمین تلویزیون به قیمت متوسط برای خانواده ایرانی انتظار دارد به این هدف دست پیدا کند.

"مادیرا" علاوه بر اضافه کردن سبد کالا در حال گسترش کانال های فروش نیز است و برای تثبیت جایگاه و تکمیل سبد در بازار قصد دارد وارد حوزه لوازم خانگی نیز بشود البته در حال حاضر این محصولات بصورت ساخته شده تحت برند X.VISION و TCL عرضه می شود ولی درصدد است به جای کالای ساخته شده ، کالاهای تولید داخل را جایگزین کند تا بتواند با قیمت گذاری مناسب کالاهای بهتری را ارائه کند.

پروژه ، طرح ها و برنامه های توسعه

شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با توجه به استقبال مصرف کنندگان از محصولات و خدمات ارائه شده، اقدام به عرضه محصولات لوازم خانگی، یخچال و لباسشویی کرده است. فاز اول این برنامه در سال 96 آغاز شد که طیف وسیعی از مشتریان در همان روزهای ابتدایی کلیه محصولات را خریداری کردند.

به همین سبب طبق صلاحدید هیات مدیره و مدیرعامل در سال 97 خط تولید محصول لباسشویی راه اندازی شد که این خط از ظرفیت بسیار بالایی جهت پوشش دادن تقاضای بازار برخوردار خواهد بود. در فاز بعدی محصولات یخچال فریزر که در انواع مختلف از قبیل ساید بای ساید، چهار درب و فریزرهای بالا و پایین سبد محصول یخچال فریزر را کامل خواهدکرد.

ورود محصولات جدید خانگی سبب ایجاد هم افزایی و سینرژی بر روی سبد محصولات جدید از طریق شبکه بزرگ فروش، توزیع و خدمات پس از فروش موجود می شود که این هم افزایی منجر به افزایش چشم گیر سهم بازار و درآمد مادیران خواهد شد .

ساختمان سازی پروژه لوازم خانگی در دو فاز انجام می شود:

- فاز یک شامل ساختمان اداری و ساختمان تولید که در مرداد ۹۸ در حال بهره برداری است .

- فاز 2 شامل انبارهای مواد اولیه و کالای ساخته شده در دو طبقه که در مهر ۹۸ راه اندازی می شود .

همچنین تولید یخچال نیز دارای دو فاز است:

- فاز یک شامل نصب خط و ماشین آلات نهایی یخچال SKD در اردیبهشت ۹۹ راه اندازی می شود.

- فاز 2 شامل نصب خط و ماشین آلات تولید یخچال بصورت CKD در آبان ۹۸ راه اندازی می شود .

تأمین کننده ماشین آلات خطوط اصلی تولید، شرکت های اروپایی و تأمین کننده ماشین آلات خطوط انتقال و جابه جایی، شرکت های چینی هستند.

تأسیس شرکت سهامی خاص فروشگاه های زنجیره ای

مادیران در راستای متمرکز سازی، چابک سازی، پوشش بهتر بازار و به منظور ارتباط مستقیم با مصرف کننده و حذف واسطه گری در جهت کسب عایدی مناسب برای سهامداران و امکان حضور فعال تر در حوزه صنایع لوازم خانگی، صنعت الکترونیک و خدمات پس از فروش اقدام به تأسیس شرکت سهامی خاص فروشگاه های زنجیره ای مادیران کرده است.

این شرکت در زمینه فروش مستقیم و اقساطی محصولات شرکت فعالیت را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کرده و تا قبل از این تاریخ، بخشی از واحد فروش شرکت بوده است که ابتدای اردیبهشت از شرکت اصلی جدا شده است. فروش محصولات در شرکت سهامی خاص فروشگاه های زنجیره ای مادیران بر اساس قیمت های مصوب شرکت اصلی صورت می پذیرد

بنابراین فعالیت شرکت سهامی خاص فروشگاه های زنجیره ای مادیران اثر با اهمیتی در سود و زیان شرکت اصلی نخواهد داشت. با توجه به ظرفیت های موجود، بررسی جهت تفکیک و متمرکزسازی فعالیت شرکت در صنعت لوازم خانگی، صنعت الکترونیک و خدمات پس از فروش شروع و در صورت اتمام بررسی ها و به نتیجه رسیدن آن و همچنین کسب مجوز های لازم، اطلاع رسانی مناسب در سامانه کدال انجام خواهد شد. در این خصوص تاکنون شرکت در این حوزه فعالیتی نداشته و آثار مالی آن در فعالیت ها مشاهده نمی شود.   

برنامه افزایش سرمایه

پیشنهاد هیات مدیرة به منظور افزایش سرمایه 167 درصدی از 120 به 320 میلیارد تومان از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته 15 مرداد ماه توسط این شرکت اعلام و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نیز ارسال شده است. انجام افزایش سرمایة فوق منوط به موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ