کد خبر: ۱۳۶۲۷۳
۱۱:۸ - ۱۳۹۸/۶/۳۱

اهمیت ریسک برای دو گروه و برگزاری اولین همایش مدیریت ریسک و الزامات بورس
رئیس هیات مدیره توماکو اعلام کرد :

اهمیت ریسک برای دو گروه و برگزاری اولین همایش مدیریت ریسک و الزامات بورس

رئیس هیات مدیره توماکو با اعلام اهمیت ریسک برای دو گروه از برگزاری نخستین همایش مدیریت ریسک و الزامات بورس خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید معروفخانی رئیس هیات مدیره توسعه مدیریت آتیه امید ایرانیان با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیریت ریسک و الزامات بورس توسط این شرکت گفت: این همایش با توجه به نیاز شرکت‌ها به اجرای مدیریت ریسک برای برون رفت از بحران‌های کنونی 4 مهرماه در سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی با سخنرانی متخصصان حوزه با رویکردی کاملاً اجرایی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مدیریت ریسک توسط مدیران شرکت ها افزود: اساسا هرجا صحبت از سرمایه‌گذاری و بازدهی می‌شود موضوع ریسک نیز جلب توجه می‌کند. ریسک به میزان احتمال تحقق بازده واقعی سرمایه‌گذاری به بازده پیش بینی شده گفته می‌شود و در بازار سرمایه برای دو گروه جلب توجه می‌کند. اول گروه سرمایه‌گذاران فعال که همیشه به دنبال بیشترین بازده با کمترین ریسک هستند و سعی می‌کنند پرتفوی را پر از سهامی ‌کنند که کمترین ریسک و در عین حال بیشترین بازده مناسب با آن ریسک را داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: این دسته قادر به کنترل و مدیریت ریسک سهام نیستند ولی تمایل آنها به سرمایه‌گذاری در سهامی است که مدیریت آن شرکت به دنبال کسب بیشترین سود همراه با کنترل و مدیریت ریسک شرکت باشد. بنابراین برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نیز موضوع مدیریت ریسک شرکت‌ها دارای اهمیت است. اما گروه دوم، شرکت‌‌های بورسی و فرابورسی هستند که به منظور دست یافتن به اهداف و کسب بازدهی مناسب باید ریسک‌های موثر بر فعالیت کسب و کار را مدیریت کنند.

معروفخانی درخصوص میزان کنترل خطرپذیری مدیریت ریسک با توجه به گسترش بازار سرمایه پس از تکانه‌های ارزی و شیوه اعمال آن گفت: مدیریت ریسک برای شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت است. اصولا مدیریت ریسک فرایندی است که در تمام سطوح سازمان اجرا می‌شود تا مدیریت شرکت را به شناسایی و کنترل عوامل خطر یا همان ریسک به منظور اندازه گیری میزان تحقق اهداف اصلی سازمان کمک کند.

وی افزود: بنابراین شناسایی ریسک‌های منتج از شرایط اقتصادی از قبیل ریسک تغییر نرخ ارز که به عنوان یک ریسک محتوایی شناسایی می‌شود و سپس تعیین میزان اثر آن بر فعالیت شرکت و در گام بعدی اتخاذ تصمیم مناسب جهت مدیریت این ریسک به منظور رفع یا کاهش اثر آن بر کسب و کار برای مدیریت شرکت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس هیات مدیره توسعه مدیریت آتیه امید ایرانیان تاکید کرد: شرکت تماکو به عنوان یک مشاور و بازوی تخصصی مدیریت که به رغم جوان بودن دارای تجربه خوبی در زمینه مدیریت ریسک است، می تواند کمک موثری برای شرکت‌های بورسی در راستای شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک آن‌ها باشد. از طرف دیگر با توجه به الزام شرکت‌های بورسی به این موضوع و از آن مهمتر تمایل مدیریت شرکت‌ها به کاهش سایر عوامل خطر در کنار ریسک‌های موجود در بازار که به دلیل شرایط خاص اقتصادی کنونی است به مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی توجه بیشتر و ورود به این حوزه در راستای اطمینان بخشی سرمایه‌گذاران بالفعل و بالقوه به عملیات شرکت تحت مدیریت پیشنهاد می شود. 

معروفخانی درباره پیش بینی آینده جایگاه مدیریت ریسک در بازار سرمایه و نقش تماکو در این زمینه گفت: مدیریت ریسک به تنهایی موضوع جدیدی برای بازار سرمایه نیست ولی در گذشته در یک سازمان، فاقد تمرکز و یکپارچگی بود به نحوی که واحدهای مختلف در یک سازمان به شناسایی و کنترل ریسک‌هایی که مرتبط با فعالیت آن بخش یا واحد می‌شد، می‌پرداختند و به عبارت دیگر رویکرد جزیره‌‌ای یا تفکیکی حاکم بود.

وی ادامه داد: این رویکرد نمی‌تواند نیازهای مدیریت شرکت را برای پوشش کامل و متمرکز ریسک برآورده کند. بنابراین با رویکرد یکپارچگی مدیریت ریسک و در نتیجه آن شناسایی، ارزیابی و مدیریت بهینه عوامل ریسک می‌توان مدیریت شرکت را در انجام وظایف مساعدت کرد که به نظر می‌رسد شرکت تماکو ظرفیت انجام آن را دارد و می‌تواند به خوبی از عهده‌ آن برآید.

این مقام مسئول گفت: ایران به رغم مشکلات عدیده‌‌ای که در حوزه اقتصاد با آن دست به گریبان است توانسته حرکت روبه جلو را حفظ کند و بازار سرمایه نیز با توجه به شدیدترین تحریم‌های تحمیلی و افزایش نرخ تورم به میزان قابل قبولی پاسخگوی انتظار سرمایه‌گذاران باشد. به نظر می‌رسد با توجه به روند مثبت رشد کمی و کیفی بازار سرمایه، توجه به موضوع مدیریت ریسک نیز به جایگاه مطلوب نزدیکتر شود.

معروفخانی درباره برنامه‌های توماکو درباره مدیریت ریسک در شرکت ها گفت: این شرکت که با هدف ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه مالی و مدیریت تاسیس شده در طول دو سال گذشته نسبت به ارائه خدمات مطلوب و قابل قبولی اقدام کرده و یکی از راهبردهای اصلی آن، ارائه خدمات تخصصی در حوزه مدیریت ریسک در سطح کلاس بین المللی برای شرکت‌های بورسی ایرانی و بین المللی فعال در داخل است که در همین راستا همکاران نسبت به برگزاری همایش مدیریت ریسک اقدام خواهند کرد.

بنابراین گزارش، شرکت توسعه مدیریت آتیه امید ایرانیان (تماکو) مجری اولین همایش مدیریت ریسک و الزامات بورس است و مدیران شرکت‌های بورسی و غیربورسی برای اطلاع بیشتر از نحوه حضور در این همایش و جزییات بیشتر درباره برگزاری آن می‌‌توانند به وب‌سایتtomaaco.com مراجعه یا با شماره‌های ۸۸۵۴۴۲۶۱ تماس حاصل کنند.         

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ