کد خبر: ۱۳۶۲۷۵
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۶/۳۱

اصلاحات فرابورس برای بازار پایه اعلام شد/ افزایش ۵ درصدی دامنه و حراج ها
توسط مدیرعامل :

اصلاحات فرابورس برای بازار پایه اعلام شد/ افزایش ۵ درصدی دامنه و حراج ها

مدیرعامل فرابورس گفت: براساس ظرفیت های دستورالعمل جدید بازارپایه، تعداد حراج ها یا دامنه نوسان را تا دو برابر و تا سقف ۵ درصد اضافه می شود تا بازار به تعادل برسد و صف خرید و فروش حذف شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی درباره دستورالعمل جدید بازارپایه به صدا و سیما گفت: براساس ظرفیت های قوانین جدید ، برای برخی نمادهای دارای صف خرید و فروش ، تعداد حراج ها تا دو برابر یا دامنه نوسان ۵ درصد اضافه می شود تا صف های خرید و فروش حذف و بازار به تعادل برسد.

وی ادامه داد: به سهامداران و فعالان بازار پایه اطمینان می دهم نگران شرایط فعلی و هیجانی در برخی گروه های تلگرامی نباشند. با توجه به اقداماتی از این شرایط عبور کرده و به تعادل بازار خواهیم رسید. در این میان از همه سهامداران فعال بازارپایه ، برگه ریسکی با امضا دریافت می شود تا با آگاهی وارد این بازار شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: قرار نیست با دامنه نوسان های دو تا سه درصدی ، سود شرکت ها کم شود و قیمت سهام بالا یا پایین رود. اگر سهمی واقعا ارزنده باشد با همین دامنه نوسان سه درصدی هم می تواند در طول یک سال تا ۴۶۰ درصد رشد کند. زیرا دامنه نوسان پویا بوده و مقررات جدید بازار پایه هم محدود کننده نیست بلکه به سهامدار هشدار می دهد اگر معامله ای انجام می دهد آگاه باشد که دامنه نوسان بصورت پویا تغییر می کند و هر شرکتی مجاز نیست دامنه نوسان را به هر میزان که می‌خواهد بالا و پایین ببرد.

هامونی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال بخشی از نقدینگی بازار پایه به بورس هم توضیح داد: قبول دارم بخشی از نقدینگی به بورس منتقل شده اما بازارپایه مستقل از بازار‌های دیگر نبوده و بازیگران خود را دارد که درحال متنوع کردن پرتفوی هستند.  بعضی از سهامداران دارای تک سهم نیز به دیگر سهام ورود کرده اند که به کاهش ریسک بازار کمک می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رسول | ساعت ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۶/۳۱
14
0
پاسخ
اگر این قوانین خوبه برای کل بازار اعمال کنید
» بنیامین | ساعت ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۶/۳۱
16
0
پاسخ
ما سهامداران فقط خواستار لغو این قانون بدون کارشناسی یک شبه و جبران خسارت سهامدارن هستیم.
» دلیر | ساعت ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۶/۳۱
10
1
پاسخ
حراج به درد نمیخوره فقط اختیار به ناظر بازار میده آقاجون دامنه نوسان باید روزانه بشه نه هفتگی و یا به صورت حراج و سلیقه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ