کد خبر: ۱۳۶۲۷۷
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۶/۳۱

خواسته های سهامداران معترض به دستور العمل بازار پایه اعلام شد

خواسته های سهامداران معترض به دستور العمل بازار پایه اعلام شد

یک فعال بازار سرمایه با اشاره به پیگیری مسالمت آمیز و قانونمند اعتراضات سهامداران به دستورالعمل جدید بازار پایه، خواسته های این گروه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد میرمعینی با اعلام راه اندازی کانال تلگرامی برای معترضین بازار پایه فرابورس با هدف پیگیری مسالمت آمیز و قانونمند اعتراضات سهامداران و استفاده از مشاوره حقوقدان به بورس پرس گفت: در این مرحله سعی بر این است مشکلات ناشی از دستورالعمل جدید بازار پایه از طریق انعکاس خواسته ها در رسانه ها به مسئولین اعلام شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که دستورالعمل جدید و نحوه ابلاغ آن منجر به افت شدید و سنگین ارزش شرکت های بازار پایه شده و توجیهات و نظرات مسئولین مبنی بر موفق بودن مقررات جدید ، جای اشکال دارد. بنابراین اولین و مهمترین خواسته سهامداران ، برگشت دامنه نوسان روزانه و تغییرات قیمت پایانی به قبل از اجرای دستورالعمل جدید و یا حداقل نصف شدن آن است. بطوری که تغییرات با وضعیت قبل تناسب داشته و منجر به ایجاد التهاب بازار نشود.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به فعالیت های چهارگانه ، افزود: بخش اول ، جمع آوری مواد قانونی است که در تدوین مقررات جدید نادیده گرفته شده اند تا برای تنظیم دادخواست به دیوان عدالت اداری ارسال شود. اقدام بعدی اعتراض از طریق هیئت داوری بورس است که نماینده قوه قضائیه نیز در آن حضور دارد و در دو بخش پیگیری برای ابطال دستورالعمل و جبران خسارات مالی خواهد بود.

میرمیعنی ادامه داد: بخش سوم هم شامل جمع آوری شواهدی مبنی بر احتمال اطلاع داشتن برخی از فروشندگان سهام در روزهای آخر معاملاتی بازار پایه قبل از ابلاغ دستورالعمل جدید و انعکاس به سازمان بازرسی کل کشور و بخش آخر نیز حل ریشه ای این موضوع و جلوگیری از تکرار مجدد تدوین مقررات ناکارآمد در بورس اوراق بهاداراست .

وی افزود: بازاری با گردش روزانه چند صد میلیارد تومانی ، نیازمند تدوین کلیات و جزئیات مقررات تاثیر گذار از مسیر و فرایند بهتر است اما روش فعلی تدوین مقررات اشکالات متعددی دارد که از طریق تعامل با نمایندگان مجلس درحال پیگیری است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ