کد خبر: ۱۳۶۳۰۶
۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۷/۱

عراقچی : درهای مذاکره با آمریکا با کنار گذاشتن فشار حداکثری باز می شوند

عراقچی : درهای مذاکره با آمریکا با کنار گذاشتن فشار حداکثری باز می شوند

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه هیچ کشوری تحت فشار مذاکره نخواهد کرد، گفت: اگر آمریکا فشار حداکثری را کنار بگذارد، درهای مذاکره باز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی به ایندیپندنت گفت: تحریم‌های حداکثری آمریکا منجر به مقاومت حداکثری ایران شده است.برای آغاز مذاکرات حقیقی، جنگ اقتصادی باید پایان یابد. برای پایان دادن به جنگ اقتصادی نیز ابتدا به یک به آتش‌بس به منظور برقراری مذاکراتی واقعی و دست یافتن به راه‌حل‌های پایدار نیازمند هستیم. نه تنها ایران، بلکه هیچ کشوری تحت فشار مذاکره نخواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه چه می‌شود فشار اقتصادی آمریکا به فشار نظامی تبدیل شود، گفت: در این صورت ایران نیز به مقاومت نظامی روی می‌آورد. اگر ترامپ به توافق هسته‌ای بازگردد در چارچوب نشست 1+5 با آمریکا دیدار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص طرح فرانسه نیز گفت: برنامه روحانی و مکرون تشکیل یک آتش‌بس بوده تا بتوانند از طریق مذاکرات گسترده به راه‌حلی پایدار دست پیدا کنند. این نقشه جواب خواهد داد. هیچ کشوری بدون آتش‌وبس و تحت فشار مذاکره نخواهد کرد.اگر ایران بتواند نفت را بفروشد، پایبندی کامل به برجام را از سر خواهد گرفت اما مذاکره با ترامپ به کل مسئله دیگری است.

عراقچی درخصوص اینکه آیا ایران می‌تواند در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری به مقاومت ادامه دهد، گفت: در مقابل فشار حداکثری به مقاومت حداکثری ادامه خواهیم داد. اگر آن‌ها فشار حداکثری را کنار بگذارند، درهای مذاکره باز خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ