کد خبر: ۱۳۶۳۱۱
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۷/۱

مهمترین عامل سرمایه گذاری در بورس و پیش بینی ادامه سیر صعودی در نیمه دوم سال
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

مهمترین عامل سرمایه گذاری در بورس و پیش بینی ادامه سیر صعودی در نیمه دوم سال

یک کارشناس با اعلام مهمترین شاخص همچنان موثر و تنها عرصه پررنگ سرمایه گذاری، پیش بینی کرد روند صعودی متغیرهای بازار سرمایه در نیمه دوم سال هم مثبت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات درباره بازار سهام که با رکورد جدید و بیش از 310 هزار واحدی شاخص همچنان در مدار صعودی قرار گرفته به سنا گفت: با توجه به انتشار گزارش‌ عملکرد شرکت ها، نیمه دوم سال هم روند مثبت خواهد بود و درصورت پیشرفت شرکت‌های بزرگ ، می‌توان انتظار بازاری طلایی را در نیمه دوم سال داشت. در غیر این صورت باید منتظر ریزش‌هایی بود.

وی افزود: صرف نظر از اتفاقات سیاسی مثبت اخیر بین‌المللی و مثبت بودن چشم‌انداز اقتصاد ، مهمترین شاخص همچنان موثر و تنها عرصه پررنگ سرمایه گذاری، امکان ادامه رشد این بازار است. در  این میان همه بازارهای رقیب بورس بیش از انتظار رشد کرده اند و برخی از ارزش‌های ذاتی هم فراتر رفته‌اند. بر این اساس، بورس تنها گزینه سرمایه گذاری است.

این کارشناس ادامه داد: با این حال، همیشه این ابهام وجود دارد که روند رشد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. در این میان اگر سهام شرکت های بزرگ و دارای وضعیت بنیادی مطلوب مانند شرکت های کوچک مقبول باشند می توان منتظر ادامه این روند مثبت بود.

خدارحمی در مورد صنایع برتر هم گفت: دیر زمانی است که تحلیل ها از صنعت به سمت شرکت - صنعت حرکت کرده که به معنی عدم توجه به صنعت خاص و لزوم بررسی شرکت ها در هر صنعت است . بنابراین شاید معرفی صنایع ، رویه درستی نباشد.

وی با اشاره به اینکه سهم بازارسرمایه در تامین مالی هنوز ناچیز بوده ، ادامه داد: اگر قصد فراهم کردن زمینه حضور مردم در بازار سرمایه وجود دارد باید حمایت های لازم برای بزرگ شدن این بازار هم انجام شود . در حال حاضر تامین مالی کمتر از ۲۰ درصد بوده و گنجایش پذیرش بیشتری هم نیست. بنابراین برای توسعه بازار پیشنهاد می شود شرکت‌ها و صنایع با مشوق‌های بازار سرمایه و با انضباط مالی، اقدام به ورود به بورس کنند. همچنین باید خصوصی‌ سازها باید بیش از گذشته سرعت یابد تا تعداد فعالان و ناشران بازار نیز افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ