کد خبر: ۱۳۶۳۲۱
۱۳:۱ - ۱۳۹۸/۷/۱

توسط مدیرعامل:

"بجهرم" معرفی و آماده عرضه اولیه شد / سهم بازار و سیاست تقسیم سود

مدیرعامل توسعه مولد نیروگاهی جهرم با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از زمان ورود سومین واحد بخار به مدار ، روند ارائه برق تولیدی در بورس انرژی و سیاست تقسیم سود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز جلسه معارفه شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت ۲.۴ هزار میلیارد تومانی با حضور پیمان کنعان به عنوان مدیرعامل، رضایی نماینده سهامدار عمده از بانک سپه، عظیم ثابت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه، محمد جمالی معاون سرمایه گذاری امید، ابوالفضل صمدی معاون سرمایه گذاری گروه مالی ملت و حسنعلی تقی زاده مدیرعامل شرکت انرژی امید تابان هور برگزار شد تا آماده عرضه اولیه 5 درصدی سهام در بازار دوم معاملات فرابورس باشد.

براین اساس، چهارشنبه هفته جاری ، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم "بجهرم" با محدوده قیمتی هرسهم ۱۹۰ تا ۱۹۹ تومان و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۲۴۰۰ سهم از طریق کارگزاری بانک سپه واگذار می شود.

تاریخچه شرکت

کنعان با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: "بجهرم" در آبان سال ۹۰ به ثبت رسید و در زمینه طرح و احداث و بهره برداری نیروگاه ها و تولید، توزیع، خرید و فروش انرژی برق، سرمایه گذاری در خرید نیروگاه ها، تامین مالی، احداث، راه اندازی، بهره برداری ،تعمیر و نگهداری نیروگاه، صادرات و واردات برق طبق قوانین و مقررات، شرکت در مناقصه های داخلی و خارجی پروژه های احداث نیروگاه های تولید برق و اجرای آنها بطور تخصصی فعالیت دارد.

وی افزود: سرمایه اسمی شرکت بیش از ۲.۴ هزار میلیارد تومان و ظرفیت اسمی فعلی این نیروگاه ۱۲۸۴ مگاوات است که سهم ۱.۶ و ۲.۸۲ درصدی از کل کشور و تولید نیروگاه‌های خصوصی را در سال ۹۷ دارد. همچنین تولید واقعی نیروگاه در پایان سال گذشته بیش از ۴.۸ میلیون مگاوات ساعت بوده است. عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه جهرم شامل ۶ واحد گازی با ظرفیت اسمی هریک ۱۵۹ مگاوات در سال ۸۴ آغاز و با سنگرون واحد ششم در آبان سال ۸۷ بطور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

ترکیب سهامداری

این مقام مسئول ادامه داد: ۷۱.۱۶ درصد سهام این شرکت در اختیار بانک سپه، ۱۸.۸۹درصد از سهام تحت مالکیت بانک تجارت، ۹.۶۴ درصد سهام آن متعلق به گروه مالی ملت و ۰.۳۱ درصد سهام آن در اختیار پست بانک است. متعاقب انتقال دارایی ها به بانک های سپه، تجارت، پست بانک و گروه مالی ملت (موضوع قراردادهای واگذاری نیروگاه به بانک‌ها بابت رد دیون دولتی از طریق سازمان خصوصی سازی) و تعیین این شرکت به عنوان مالک نیروگاه از طرف بانک‌های مذکور، نسبت به تحویل نیروگاه از شرکت برق منطقه فارس اقدام و با انعقاد قرارداد فروش برق ایران از اول فروردین سال ۹۴ به بهره برداری از ۶ فاز گازی و تکمیل سه واحد بخار آن را به عهده گرفته است.

کنعان با بیان اینکه تکمیل واحد بخار از آذر سال ۹۴ آغاز شد، گفت:  سنکرون واحد اول و دوم در فروردین ۹۷ و اردیبهشت ۹۸ انجام گرفت و ورود سومین واحد بخار به مدار تا سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته که با ورود بلوک سوم، نیروگاه از جهت ظرفیت تکمیل و به ۱۴۴۴ مگاوات می رسد.

وی از وجود آمادگی برای صادرات برق درصورت صدور مجوز وزارت نیرو خبر داد و گفت: برای خنک کردن برج ها از آب استفاده می شود که بدین منظور تعمیرات اساسی بر روی دو حلقه چاه انجام شده ضمن اینکه مطالعات مهندسی طرح مدیریت آب و پساب تکمیل و در دستور کار قرار دارد.

فروش بخشی از برق در بورس انرژی

مدیرعامل توسعه مولد نیروگاهی جهرم با اشاره به ارائه بخشی از برق تولیدی در بورس انرژی گفت: عمده زمان عرضه برق تولیدی در بازه اوج فروش در بورس انرژی(سال ۹۶) بوده که به واسطه آن نقدینگی لازم برای طرح بخار دریافت شد و این روند با قیمت مناسب در سال جاری نیز دنبال می شود تا از منابع نقدی آن در جهت سرعت بخشیدن به فعالیت های نیروگاه استفاده شود.عرضه برق در بورس انرژی به تولیدکنندگان بزرگ کاملا مدیریت می شود و به هر قیمتی انجام نمی شود چراکه منافع سهامداران بسیار مهم است.

نبود برنامه افزایش سرمایه و تقسیم سود

کنعان درخصوص برنامه افزایش سرمایه و سیاست تقسیم سود نیز گفت: در حال حاضر این شرکت قصدی برای افزایش سرمایه ندارد. سیاست مجموعه برای تقسیم سود نیز تاکنون بیش از ۹۰ درصد بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حمید | ساعت ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۷/۲
0
0
پاسخ

اگر امکانش هست از مسولین بورس بخواهید که در عرضه اولیه ها در روزهای بعد از عرضه اولیه تعداد حجم خرید از پنجاه هزار به ده هزار و یا کمتر مثلا پنج هزار یا دوهزار تقلیل یابد که افراد بیشتری در روزهای بعد بتوانند خرید کنند
باتشکر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ