کد خبر: ۱۳۶۳۲۲
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۷/۱

سخنگوی دولت : روحانی برای سفر به نیویورک مردد بود / دیدار با سران ۱۳ کشور

سخنگوی دولت : روحانی برای سفر به نیویورک مردد بود / دیدار با سران ۱۳ کشور

سخنگوی دولت گفت: روحانی برای سفر به نیویورک تردید داشت و این موضوع را در جلسات مختلف بیان کرد ولی برای احقاق حقوق ملت راهی شد و با سران ۱۳ کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا ، علی ربیعی در نشست خبری امروز گفت: روحانی برای سفر به نیویورک تردید داشت و این موضوع را در جلسات مختلف بیان کرد ولی این سفر برای احقاق حقوق ملت انجام شد و روحانی با سران ۱۳ کشور دیدار خواهد کرد. رفتارهای آمریکا که برخلاف هنجارهای بین‌المللی بود این سفر را با مشکلاتی مواجه کرد ولی این سفر صدای ایران را دوباره به گوش جهان خواهد رساند و منافع اقتصادی و سیاسی تهران پیگیری خواهد شد.

وی افزود: منطق ایران در برابر بی‌منطقی واشنگتن نشان داده و روحانی نشان خواهد داد با تحریم ایران منزوی نخواهد شد. آمریکا تنهاتر از همیشه است و ایران چه در میان کشورهای اروپایی و چه در افکار عمومی آمریکا منزوی نشده است.

این مقام مسئول درباره طرح صلح منطقه نیز توضیح داد: طرح ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز ، ایده روحانی در برابر جنگ‌طلبی‌ها است که جزئیات آن تشریح خواهد شد. ارائه راهکارهای سیاسی در دستور کار ایران است و برای حل مشکلات منطقه و رسیدن به صلح و ثبات و نشانگر اهمیت این موضوع برای ایران است. این طرح به سازمان ملل متحد تقدیم خواهد شد.

ربیعی درباره تاخیر در صدور ویزا هیأت ایرانی برای سفر به مقر سازمان ملل گفت: آمریکا امپراتوری رسانه‌ای عظیمی دارد و تلاش کرده ایرانیان کمتر در خاک آمریکا صحبت کنند. تاخیر ایجاد شده برای صدور ویزا غیرقانونی بود و موجبات کوچک شدن هیات ایرانی را فراهم آورد. فشار سازمان ملل متحد باعث شد آمریکا مشکل ویزاها را حل کند.

وی در واکنش به توئیت خبرنگار ایرانی شبکه سی ان ان درباره شرایط مذاکره با آمریکا هم گفت: ایران پیش از این موضع را گرفته بود. اگر آمریکا آماده متوقف کردن تحریم‌ها و بازگشت به شرایط هسته‌ای باشد، راه برای اقداماتی نظیر گفت‌وگو باز خواهد شد ولی اول باید این اقدامات را انجام خواهد داد. هیچ تعارضی در دیدگاه‌های مختلف داخلی نیز وجود ندارد و اظهارات ظریف در چارچوب مشخص است.

وی درباره همکاری‌های ایران و سایر کشورها برای مبادله بدون دلار هم اعلام کرد: ایران با روس‌ها سوئیفت‌ دوطرفه ایجاد کرده و می‌تواند نفت بدهد در برابر کالا و هم می‌تواند صادرات در برابر واردات داشته باشد و  مبادلات بدون استفاده از دلار انجام شود و شاید در ادامه و بدون تحریم‌ها نیز این سیاست ادامه پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ