کد خبر: ۱۳۶۳۳۱
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۷/۱

مرکز آمار: نرخ تورم شهریور ۴۲.۷ درصد شد

مرکز آمار: نرخ تورم شهریور ۴۲.۷ درصد شد

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم سالانه منتهی به شهریور نسبت به مدت مشابه سال به ۴۲.۷ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای شهریور در مقایسه با ماه قبل ٦.٦ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات ٤٥.٢ و ٣۰.٧ درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است.

تغییرات تورم نقطه ای

نرخ تورم نقطه‌ای نیز به ٣٥ درصد رسیده یعنی خانوارها بطور میانگین ٣٥ درصد بیشتر از شهریور ٩٧ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده ­اند.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارها

نرخ تورم ماهانه شهریور به ۰.٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۰.١ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات منفی ١.٤ و ١.٤ درصد بوده است.این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۰.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.١ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۰ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارها

نرخ تورم سالانه برای خانوارها به ٤٢.٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.٥ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٤١.٩ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.٥ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤٧.٤ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۸ واحد درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ