کد خبر: ۱۳۶۳۴۹
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۷/۲

مشخصات کلی دو مهمان جدید بازار SME برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی اعلام شد
توسط مدیر پذیرش فرابورس:

مشخصات کلی دو مهمان جدید بازار SME برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی اعلام شد

مدیر پذیرش فرابورس از طی مراحل پایانی پذیرش دو شرکت جدید برای درج نماد معاملاتی در بازار شرکت‌ های کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سارا سادات اخلاقی اعلام کرد: دو شرکت کیا الکترود شرق و صنعتی و معدنی ستبران پس از بررسی هیات پذیرش فرابورس در مراحل پایانی پذیرش در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها در صورت رعایت موارد مدنظر هیات پذیرش، موفق به پذیرش قطعی و درج نماد معاملاتی در این بازار خواهند شد.

وی افزود: زمینه فعالیت شرکت کیا الکترود شرق، تولید انواع الکترودهای جوشکاری بوده و موضوع پذیرش آن در تابلو رشد بازار SME اولین بار در 26 مرداد ماه در هیات پذیرش فرابورس مطرح و با آن موافقت شده است. سرمایه این شرکت 16.1 میلیارد تومان و میزان عرضه سهام آن 10 درصد تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پذیرش شرکت صنعتی و معدنی ستبران نیز 13 شهریور برای پذیرش در تابلو رشد مطرح و با آن موافقت شد. فعالیت این شرکت در حوزه تولید لعاب کاشی و سرامیک بوده و دارای سرمایه اسمس 2 میلیارد تومانی است. شرکت سرما آفرین مالک 67 درصدی ستبران محسوب می شود که در نظر دارد پس از طی کردن مراحل ثبت را نزد سازمان، 10 درصد از سهام این شرکت را عرضه کند.

اخلاقی درخصوص تغییرات مدنظر در مقررات بازار SME گفت: تغییرات پیش‌رو با هدف انعطاف‌پذیری و کارایی بیشتر بازار خواهد بود و در نظر داریم تا مواردی نظیر فرآیند پذیرش این شرکت‌ها، سقف و کف‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها برای ورود به بازار، نحوه ورود سرمایه‌گذاران و مواردی از این‌ دست را اصلاح کنیم. اما با این‌حال تحقیقات و مطالعات هنوز در حال انجام است و کارشناسان همچنان مشغول بررسی بورس‌های مختلف دنیا با هدف تغییر قوانین و دستورالعمل‌های فعلی این بازار به منظور رشد و توسعه بیشتر هستند.

بنابراین گزارش، معاملات سهام در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در دو تابلو رشد و دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و بنگاه‌ها ضمن برخورداری از تمامی مزایای شرکت‌های پذیرش‌‌شده در بازار سرمایه از مزایایی مانند معافیت مالیاتی، امکان توثیق سهام، شفافیت اطلاعاتی، تامین مالی، برندینگ و ... بهره می‌برند. در بازار SME تاکنون 11 شرکت موفق به درج نماد شده‌اند و 4 شرکت نیز توانسته‌اند در این بازار عرضه اولیه شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ