کد خبر: ۱۳۶۳۷۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۷/۳

پیشنهاد یک کارشناس برای جلوگیری از نوسان های هیجانی بورس

پیشنهاد یک کارشناس برای جلوگیری از نوسان های هیجانی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه باتوجه به سوء استفاده های برخی افراد در فضای مجازی از رکوردشکنی های پی در پی شاخص بورس، پیشنهادی به سازمان بورس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاتونی داریان یکی از کارشناسان بازار سرمایه اعلام کرد: در حالی این روزها شاهد رکوردشکنی های پی در پی شاخص بورس هستیم و نقدینگی سرگردان خرد جامعه روز به روز در حال تزریق به بازار سرمایه است که افرادی از این موقعیت پیش آمده سوء استفاده های فراوانی می کنند.

ظهور تلگرام در فضای مجازی به آلت دست مناسبی برای این افراد بدل شده تا با انتقال هیجانات کاذب به سرمایه گذاران عموماً ناآگاه و تازه وارد بازار سهام، زیان های جبران ناپذیری وارد شود. کانال هایی که به دور از هر گونه تحلیل و صرفاً با چند تبادل به اعداد باور نکردنی 450K رسیده اند و ریشخندی نیز به نظارت سازان بورس و نهاد نظارتی می زنند.

فقط کافی است یه دور در کانال ها بزنید تا عمق فاجعه را مرور کنید. این گونه کانال ها که کم هم نیستند و عموماً با عناوین جذابتری همچون مریم بورس! مهناز صادقی! سمیرا سجادیان و ... هم دیده می شوند اصلاً مشخص نیست چه سوابقی دارند و چه کسانی هستند! چه سابقه شناخته شده ای در بازار سهام دارند و اصولاً با چه مجوزی مشغول به فعالیت هستند.

به نظر می رسد روش عمومی این نوع کانال ها جهت تبلیغ سهام مورد نظر به این شکل است که در وهله اول دارنده کانال به آرامی سهام مورد نظر را از بازار جمع آوری می کند، سپس با انتشار شایعه ای گنگ و ناصحیح یا تحلیلی غلط که به نفع سهم مورد نظر باشد، شروع به تبلیغ کرده و سهامداران خرد از همه جا بی خبر که تا به حال حتی اسم نمادها را نیز نشنیده اند و عموماً برخی از آنها می گویند "آمده ایم بورس بخریم" قربانینان نظر صاحبان این کانال ها شده و در شرایطی که نقطه خروج برای عموم افراد این کانال ها نامشخص است، پس از رشدهای خاص به تدریج سهام را می فروشند. 

اینجا است که سرمایه گذار پس از مدتی متوجه می شود در توری بزرگ افتاده است و زیان های سنگینی را باید متحمل شود! به نظر می رسد سازمان بورس برای جلوگیری از رشد قارچ گونه این نوع کانال ها در فضای مجازی باید تدبیر بیشتری به خرج دهد. هر چند فیلترینگ تلگرام به خودی خود شاید نتواند مشکل را حل کند و اخیراً نیز نهاد نظارتی با تذکرات جدی به صاحبان این کانال ها توانسته اند برخی از آنها را بصورت مسالمت آمیز ببندد.

اما هستند تعداد زیادی از این کانال ها که بی پروا در حال تزریق شایعات و اخبار بی محتوایی که عموماً حول تجدید ارزیابی ها یا ارزش گذاری هایی غیرواقعی می چرخد که در عمل هیچ وقت به وقوع نمی پیوندد! بنابراین نهاد نظارتی با ارائه پیشنهادی مهم می تواند از روش برخورد بانک مرکزی با موسسات غیرمجاز در این مقوله استفاده کند.

معرفی این نوع کانال های بدون مجوز در سایت سازمان بورس و به روز رسانی هفتگی و الزام آنها به کسب مجوز می تواند در این شرایط راهگشای آشفته بازار فعلی باشد!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ