کد خبر: ۱۳۶۳۷۶
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۷/۲

تعبیر روزنامه عربی از حضور روحانی در مجمع سازمان ملل به ستاره بزرگ نشست

تعبیر روزنامه عربی از حضور روحانی در مجمع سازمان ملل به ستاره بزرگ نشست

رییس جمهور ایران با تلاش رهبران اروپایی برای دیدار وی در مجمع عمومی سازمان ملل و وعده اعلام طرح ابتکار صلح به ستاره این نشست تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل رای الیوم، هفتاد وچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل امروز آغاز خواهد شد و مسائل مهمی از جمله تنش در خلیج فارس، جنگ یمن، اختلافات هند و پاکستان، درگیری عربی اسرائیلی و غیره مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

روحانی ستاره بزرگ این اجلاس حضور خواهد داشت، شخصیتی که بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی و در راس آنها بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای دیدار به منظور کاهش تنش در خلیج فارس پافشاری خواهند کرد و در سایه این دیدار و دیدارهای مشابه سرنوشت دیدار روسای ایران و آمریکا مشخص خواهد شد.

روحانی وعده داده در این سخنرانی طرح ابتکار صلح را مطرح کند و انتظار می رود این طرح بازتاب دهنده موضع ایران مبنی بر بازگشت آمریکا به پایبندی به برجام و برداشت تحریم های اقتصادی آمریکا باشد و قبل انجام این شروط از هرگونه دیدار با ترامپ استقبال نخواهد کرد.

وی به ستاره ای تبدیل شده که رهبران اروپا برای دیدار با وی تلاش می کنند زیرا ایران روحانی قدرتمند است و زرادخانه‌ای از سلاح پیشرفته دارد. وی ائتلافی را رهبری می کند که جنبش های مقاومت را شامل می‌شود، جنبش‌هایی که می توانند موازنه سیاسی و نظامی منطقه به خصوص در یمن، لبنان، فلسطین و عراق را تغییر دهند.

موقعیت مصر، عراق، الجزایر، سوریه و عربستان در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل و عدم حضور کامل آنان، وضعیت بیمار و وخیم امت عربی را نشان می دهد و دلایل آن کاملا روشن است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ