کد خبر: ۱۳۶۴۴۸
۰:۳ - ۱۳۹۸/۷/۶

دو عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سهام+پیش بینی روند مثبت دو صنعت مهم
یک کارگزاری اعلام کرد :

دو عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سهام+پیش بینی روند مثبت دو صنعت مهم

یک کارگزاری با اعلام دو عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سهام طی هفته جاری، رشد برخی تک نمادها در گروه های بزرگ و روندی مثبت برای دو صنعت مهم را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران در حالی هفته گذشته را ثبت سه رکورد بی سابقه از جمله افزایش 9367 واحد در یک روز، فتح قله 311 هزار تایی و عبور مرز معاملات از 2.39 هزار میلیارد تومان سپری کرد که کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و پیش بینی این هفته اعلام کرد: بازار در هفته گذشته روند مثبت را ادامه داد و در مقاطعی از معاملات با اقبال به نمادهای بزرگ توانست رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

اما در بازارهای جهانی همچنان وضعیت جذابی را شاهد نیستیم و نوسانات محدود در فلزات به واسطه تقویت مداوم شاخص دلار که از تضعیف آمارهای حوزه یورو، انرژی می گیرد و البته وضعیت مبهم مذاکرات تجاری ادامه دارد.

نفت با آرامش در منطقه و افزایش سطح موجودی ذخایر آمریکا تمام گپ مثبت ایجاد شده پس از حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان را پرکرده و با افت مجدد به محدوده 60 دلاری (برنت) نزدیک شده است. به نظر می رسد در صورت عدم مخابره سیگنال خاصی از مذاکرات تجاری، روند کنونی همچنان ادامه داشته باشد.

در فضای سیاسی اما اتفاق خاصی در سفر نیویورکی روحانی و ظریف نیفتاد و طرفین صرفا بر مواضع قبلی پافشاری کردند. جدی تر شدن استیضاح ترامپ اما می تواند مجددا تردیدی را در مواضع کشورهای درگیر انواع مذاکرات ایجاد کند که باید دید این بار این رییس جمهور جنجالی چه برنامه ای برای مقابله با دموکرات ها دارد. بازار ارز مجددا رشد خزنده ای را در پیش گرفته، هرچند به نظر می رسد همچنان کنترل قیمت در سطوح فعلی قابل ذکرترین استراتژی بانک مرکزی خواهد بود.

اما در بازار سهام، فعالان این بار زودتر از انتشار گزارش ها اقدام به خرید در بزرگترها کردند و به نظر می رسد با انتشار این گزارش ها غربالگری بازار بیشتر خواهد شد و در گروه های بزرگ برخی تک نمادها که خصوصا رشد همگام با دیگر نمادها نداشتند و البته گزارش های بهتری را ارائه می کنند،می توانند مورد توجه باشند.

در دیگر گروه های بازار با انتشار گزارش های ماهانه می توان به وضوح متوجه شد قیمت در برخی از نمادها در گروه های کوچکتر همخوانی با وضعیت فروش شرکت ندارد و به هرحال باید دقت بیشتری را در خرید و فروش ها به عمل آورد. در گروه بانک و خودرو به نظر می رسد می توان همچنان انتظار ادامه روند مثبت داشت. زمزمه هایی از بازگشایی نماد بانک ملت در هفته پیش رو شنیده می شود که در صورت رخداد می تواند جان تازه ای به نمادهای بزرگ گروه بدهد.

همچنین گزارش فروش در برخی خودروسازها و قطعه سازها جذاب بوده و همین موضوع انگیزه ای برای اقبال به این نمادها خواهد بود هرچند عموما بازار در این گروه به دنبال انگیزه هایی به غیر از وضعیت بنیادی شرکت ها است.در گروه های دیگر نیز از لحاظ نموداری همچنان در بسیاری از نمادها نشانه ای از خستگی روند دیده نمی شود. در این مقطع در انتخاب سهام، وضعیت بنیادی شرکت ها نیاز به رصد دقیق خواهد داشت.

بصورت کلی همچنان نقدینگی موجود در بازار نشانه ای از خروج نشان نداده و پارامتر هایی مانند تحولات سیاسی و قیمت های جهانی می توانند تغییراتی را در روند قیمت ها ایجاد کنند. گزارش های 6 ماهه پیش رو می تواند انگیزه مناسبی برای برخی از نمادهای خوش بنیاد باشد و البته زنگ خطری برای برخی از شرکت ها که صرفا با ورود جریان نقدینگی، رشدهای نامتناسب داشته اند.  در بازار پایه نیز تغییر مدام قوانین همچنان ابهام را برای روند نمادها در پی دارد و به نظر می رسد در صورت ثبات قوانین می توان به بهبود روند در این بازار امید داشت.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ