کد خبر: ۱۳۶۵۳۱
۱۱:۰ - ۱۳۹۸/۷/۸

واکنش وزیرخارجه یمن به ادعای نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان

واکنش وزیرخارجه یمن به ادعای نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان

وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن گفت: هدف قرار دادن آرامکو بخشی از طرح نظامی یمن است و اتهام ایران به هدف قرار دادن این تاسیسات نفتی در واقع برای کشاندن این کشور به جنگ‌های جانبی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هشام شرف به شبکه العالم گفت: عمق عربستان را هدف قرار خواهیم داد و عمق این سعودی فقط آرامکو نیست بلکه تاسیسات مهم دیگری نیز وجود دارد که اگر از بمباران دست بر ندارند هر لحظه ممکن است هدف قرار گیرند.

وی افزود: حکومت صنعا حمله آرامکو را نوعی اظهار قدرت با هدف تحقق صلح و در راستای توازن قدرت تلقی می‌کند. اکنون قوی‌تر از گذشته هستیم و در صورتی که ائتلاف متجاوز به درخواست‌های صلح پاسخ ندهد برای حملات دردناک‌تر بیش از هر زمان دیگری آماده هستیم و این مساله را باید تمام جهانیان بفهمند.

این مقام یمنی ادامه داد: اتهام ایران به هدف قرار دادن تاسیسات آرامکو در عربستان در واقع برای کشاندن ایران به جنگ‌های جانبی است. حفظ امنیت و سلامت خلیج‌فارس، دریای سرخ و دریای عرب اولویتی برای ملت‌های منطقه و از جمله ایران و یمن است. عربستان، آمریکا و کشورهای متحد اصرار دارند نیروهای ملی صنعا را شبه‌نظامیان توصیف کنند. اما به آنها می‌گوییم این یک دولت است که نهادها و نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی و قبایل دارد و قدرتی در منطقه هستیم.

شرف گفت: آنها می‌خواهند ایران را به جنگ‌های جانبی بکشانند اما قادر هستیم که مواضعی را بمباران کنیم و هدف قرار دهیم، همان‌طور که می توانیم سر میز مذاکره حاضر شویم. ایران کشوری دوست و برادر است و از مدت‌ها پیش روابطی با یمن دارد و این روابط همچنان پابرجا خواهد ماند. اگر ایران در رفع مظلومیت کمک کند، یمن نیز در کنار این کشور خواهد بود. در رابطه با کشورهای دیگر مانند روسیه یا حزب‌الله یا هر طرف دیگری نیز همان‌گونه هستیم زیرا با کسی هستیم که از یمن حمایت می‌کند و بهره‌برداری و مسائل مشخصی را دیکته نمی‌کند.

وی تاکید کرد: سران کشورهای منطقه باید بدانند آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی در درگیری‌ها و اختلافات منطقه‌ای آسیبی نخواهند دید بلکه این کشورها و ملت‌های آنها هستند که متضرر خواهند شد. کسی که به‌دنبال فروش سلاح است و می‌خواهد ائتلاف‌ تشکیل داده و خلیج‌فارس را نظامی کند در واقع می‌خواهد تجارت کند. حفظ امنیت و سلامت خلیج‌فارس و دریای سرخ و عرب اولویتی برای ملت‌های منطقه و از جمله ایران و یمن است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ