کد خبر: ۱۳۶۵۶۸
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۷/۹

مجلس از توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دستورالعمل جدید بازار پایه قانع نشد

مجلس از توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دستورالعمل جدید بازار پایه قانع نشد

کارگزار سابق و نماینده مجلس فعلی از حضور رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی درباره اثر منفی دستورالعمل جدید بازار پایه بر معاملات و قانع نشدن اعضا خبر داد و گفت: تصمیم نهایی امروز مشخص می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد حسن‌نژاد روز گذشته با حضور در جمع معترضان و متضرران بازار پایه فرابورس با اشاره به اینکه سابقه حضور در بازار سرمایه به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارگزاری را دارد، گفت: موضوعات و حواشی مربوط به دستورالعمل بازار پایه بارها و بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: بازاری که ریسک بیشتری دارد باید نوسان بیشتری هم داشته باشد. در این رابطه با رئیس سازمان بورس نیز صحبت کردیم و وی با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحاتی در این رابطه ارائه داد که اعضا از توضیحات قانع نشدند.بر این اساس، طرحی در کمیسیون متبوع به امضا رسید که دژپسند وزیر اقتصاد به صحن علنی بیاید و در این رابطه توضیح دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتفاقی در بازار پایه افتاده و چند روز پیش از بستن کلیه نمادها، ضررهای زیادی(کاهش چشمگیر ارزش سهام شرکت‌های بازار پایه رخ داده در پی تصویب و اجرای دستورالعمل جدید این بازار) رخ داده که بر این اساس یکی از گزینه‌ها این است که آیا می‌توان این معاملات را که ضرر و زیان چشمگیر معامله‌گران بازار پایه را در پی داشته، ابطال کنیم یا نه؟ البته این یک فرآیندی است که با گذشت چند روز از این اتفاق و دادوستدهای مختلفی که سهامداران در این رابطه انجام داده‌اند، پیچیده شده و امکان آن سخت است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: مسئولان می‌گویند از بهمن سال گذشته پیگیر اجرای دستورالعمل جدید فرابورس بوده‌ایم. البته باید ابتدا نمادهای بازار پایه فرابورس بسته می‌شد، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌گرفت و پس از آن اقدام به بازگشایی نمادهای معاملاتی می‌کردند نه اینکه یک هفته نمادهای معاملاتی را در صف فروش قرار دهید و پس از ضرر و زیان‌های زیاد سهامداران، اقدام به بستن نماد کنید.

وی گفت: این‌ها بحث‌هایی است که انجام شده و بنده هم در این زمینه شخصا با ریاست سازمان بورس مطرح کردم که وعده دادند در این رابطه در صحن علنی مجلس نیز حضور پیدا کنند.حواس ما به سهامداران بازار پایه فرابورس هست چرا که وقتی کارمندی یک ماه حقوق دریافت نمی‌کند، سرکار نخواهد رفت. چندین برابر حقوق یک مدیر از سرمایه معامله‌گران بازار پایه فرابورس از دست رفته و برخی از آنها زندگی را باخته‌اند. به خاطر همین در حال پیگیری این موضوع از متولیان بازار سرمایه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته اشتباهی نیز توسط سهامداران بازار پایه اتفاق افتاده یعنی بجای اینکه از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطالبات و زیان‌های وارده را در خصوص دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس پیگیری کنند از جاهای دیگر مطالبات قانونی را پیگیری کرده‌اند.حضور متولیان بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس فایده‌ای ندارد و باید به صحن علنی مجلس بیایند. اگر قانونی بوده باید محک بایستاند از آن دفاع کنند، اما اگر خواسته فعالان بازار پایه فرابورس به حق هست، باید محکم بایستیم و از آن دفاع کنیم.

حسن نژاد افزود: کسی که در موسسه مالی غیرمجاز سرمایه‌گذاری کرده با اینکه نباید در آنجا سرمایه‌گذاری می‎کرد، الان حاکمیت با پیگیری‌ها مطالبات را جبران کرده و حقوق این افراد را گرفته است. حالا نمی‌شود از کنار حق و حقوق سرمایه‌گذاران بازار پایه فرابورس به سادگی گذشت. به فکر این دسته از معامله‌گران هستیم و امروز خبر اینکه چه تصمیمی در این رابطه خواهیم گرفت، منتشر می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ