کد خبر: ۱۳۶۶۰۰
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۷/۱۰

توصیه آمریکا به عربستان برای مذاکره با ایران

توصیه آمریکا به عربستان برای مذاکره با ایران

آمریکا به عربستان توصیه کرد با تغییر رفتار در قبال ایران، اقدام به برگزاری مذاکرات دوجانبه بین مقام‌های ارشد سعودی و ایران کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وبگاه دبکا فایل وابسته به نهادهای اطلاعاتی اسرائیل مدعی شد دولت سعودی موافقت کرده تا به تلاش‌های آمریکا برای برگزاری نشستی بین روحانی و ترامپ بپیوندد. این احتمال وجود دارد که دیداری جداگانه بین ولیعهد عربستان با روحانی صورت گیرد.

حسن روحانی دوشنبه در حالی فاش ساخت پیامی را از عربستان دریافت کرده که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز  با اشاره به تبعات هرگونه نبرد با ایران گفت: ترامپ باید با روحانی دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود.

تغییر رفتار ریاض در قبال ایران با توصیه ترامپ و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در زمینه اجتناب از هرگونه پاسخ نظامی به ایران صورت گرفته است. این در حالی است که عربستان و آمریکا مدعی هستند حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان با موشک‌های کروز ساخت ایران صورت گرفت.

تماس‌های ترامپ و روحانی ادامه دارد و دو طرف در پی تعیین مکانی مورد قبول برای برگزاری نشست هستند. مانع کنونی در اجرای این نشست نیز این است که از یک سو ترامپ مایل نیست برای مذاکره با ایران از آمریکا خارج شود و روحانی نیز بعد از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد تمایلی به سفر مجدد به آمریکا ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ