کد خبر: ۱۳۶۶۰۸
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۷/۱۰

باقیمانده سهام  دولت در۶ پالایشگاه به شیوه جدید در بورس عرضه می‌شود
وزیر اقتصاد:

باقیمانده سهام دولت در۶ پالایشگاه به شیوه جدید در بورس عرضه می‌شود

وزیر اقتصاد از عرضه باقیمانده سهام دولت در ۶ پالایشگاه با روش جدید قیمت‌گذاری در بورس طی دو هفته آینده و ادغام برخی از شعب بانک های دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه در روش قیمت‌گذاری و واگذاری، تغییراتی را در آستانه اجرا داریم، اظهار داشت: طی دو هفته آینده ۶ پالایشگاه دولتی با روش جدید در بورس واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: این سهام را بصورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا توده مردم حتی کسانی که پس‌اندازهای خرد دارند، بتوانند در این واگذاری‌ها شرکت کنند و این سهام‌ را بخرند.

این عضو کابینه افزود: این اقدام در عین حال که واگذاری چند بنگاه دولتی را مورد نظر قرار می‌دهد و دولت را کوچک می‌کند، توده مردم را هم برای خرید بسیج می‌کند، یک نوع تحقق اقتصاد مردمی را هم به دنبال دارد و از این نظر اقدام بسیار خوبی صورت می‌گیرد.

دژپسند درباره ادغام برخی از شعب بانکی گفت: در بانک‌های دولتی پدیده ادغام بسیار جدی است و سال جاری در مجامع همه بانک‌های دولتی، این مسئله به عنوان یک بند، گزارش‌گیری شده است و در پایان سال هم همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سیاستگذاری کرده‌ و اولویت ادغام را به جاهایی داده‌ایم که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود، گفت: به دنبال آن هستیم که هم ارائه خدمت مثل گذشته انجام شود و از سوی دیگر، شعب بانک‌ها کاهش پیدا کرده و بهره‌وری آنان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ