کد خبر: ۱۳۶۶۲۶
۲۲:۷ - ۱۳۹۸/۷/۱۱

هشدار شبکه مشهور آمریکایی درباره فاجعه جنگ با ایران و حمله به اسرائیل

هشدار شبکه مشهور آمریکایی درباره فاجعه جنگ با ایران و حمله به اسرائیل

شبکه مشهور آمریکایی هشدار داد غرب و همپیمانان آمریکا نه تنها به سادگی در جنگ با ایران پیروز نمی‌شوند بلکه احتمالا به سادگی شکست خواهند خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شبکه CNN در گزارشی ضمن تأکید بر اینکه هرگونه جنگ احتمالی میان آمریکا و ایران فاجعه‌بار است و هیچ‌ برنده‌ای نخواهد داشت، اعلام کرد: تصمیمات اخیر ترامپ برای خودداری از اقدام نظامی علیه ایران، هوشمندانه و زیرکانه بوده است و از نظر اخلاقی نمی‌توان وی را سرزنش کرد.

علی رغم آنکه برخی منابع اطلاعاتی غرب و غرب آسیا ایران را به دست داشتن در حمله تلافی‌جویانه ۱۴ سپتامبر ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان متهم می‌کنند اما هنوز آشکارا اعلام نکرده‌اند ایران در حقیقت از داخل خاک خود به عربستان حمله کرده است. عدم اشاره مستقیم به ایران احتمالا با این هدف صورت می‌گیرد که فرصت برای مذاکره حفظ شود.

در خصوص تمایل کشورهای غربی برای دنبال کردن مذاکرات در مقابل ایران نیز میزان فوریت رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک برای کاهش خطرات جنگ در خلیج‌ فارس مهم است و هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل مشهود بود فرانسه تلاش کرد تا رؤسای جمهور ایران و آمریکا را ترغیب به مذاکره کند.

پیامدهای اقدام نظامی علیه ایران بسیار پیچیده‌ است و غربی‌ها نمی‌توانند به سادگی در آن پیروز شوند و احتمالاً به سادگی در آن شکست خواهند خورد. ایران مطالعاتی در زمینه حملات هوایی علیه عراق و همچنین یوگسلاوی، کوزوو و لیبی داشته بنابراین سپاه و نیروهای قدس آنچه که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است را در کوه‌ها پنهان و تله‌گذاری خواهند کرد.

احتمالاً هرگونه حمله به ایران از نمایش قدرت غرب به یکباره به آتش تمام عیار و مخرب تبدیل شود. همچنین آتش جنگ در ایران می‌تواند اسرائیل را نیز درگیر کند. هم‌اکنون مذاکره با ایران ضرورت دارد در غیر این صورت ممکن است ایران غافلگیری‌هایی برای منطقه داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ