کد خبر: ۱۳۶۶۵۳
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۷/۱۳

برنامه اصلاح نظام بانکی تقدیم رئیس جمهور شد

برنامه اصلاح نظام بانکی تقدیم رئیس جمهور شد

وزیر اقتصاد با اشاره به اولویت‌های حال حاضر نظام بانکی گفت: برنامه اجرایی اصلاح این صنعت تهیه و در پایان شهریور به رئیس جمهور تقدیم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: افزایش شفافیت، کارآمدی و مدیریت صحیح هزینه ‏های بانک‏ ها مشروط به استقرار بانکداری دیجیتال و اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رئیس هیات مدیره، تشکیل هیات عامل و تشکیل کمیته ‏های هیات مدیره است.

وی افزود: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد. ضروری است بانک ‏ها در این امر جدیت و شتاب بیشتری داشته باشند. عزم و اراده جدی بانک‏ ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت‏ های تابعه، اموال تملیکی و تعدیل شعب از اولویت‌های حال حاضر نظام بانکی است. واگذاری شرکت‌های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از سازوکار‌های شفاف ارزیابی، ارزش گذاری و از طریق بورس صورت خواهد پذیرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت اقتصاد در این رابطه که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و قانونگذار است، حمایت‌های لازم را از بانک‌ها به عمل خواهد آورد.در اسرع وقت سازوکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید، مقرر شده ارائه شیوه‌های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحد‌ها به منظور فعالسازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دژپسند درباره وعده ای که قبلا برای تهیه برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی داده بود، گفت: این برنامه در نیمه دوم شهریورماه توسط وزارت اقتصاد به روحانی تقدیم شد و این وزارتخانه راهکار‌های ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ