کد خبر: ۱۳۶۷۱۵
۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۷/۱۵

مدل جایگزین کنکور تا ۶ ماه آینده مشخص می‌شود

مدل جایگزین کنکور تا ۶ ماه آینده مشخص می‌شود

دبیر شورای عالی فرهنگی گفت: ظرف شش ماه آینده به مدل جایگزین کنکور فعلی دست می یابیم و از مطالعات تمام ذیفعان در این زمینه استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، سعیدرضا عاملی در نشست تخصصی کنکور، چالش ها و راهبردها گفت: نحوه ارزیابی راه های ورود به دانشگاه یکی از مسائل اصلی جامعه است و تاکنون مجلس، وزارت علوم و سایر نهادهای تصمیم گیر تلاش بر حل چالش های کنکور داشتند. برای این مدل کنکور باید جایگزینی مشخص شود حتی برای ساماندهی آن مهلت زمانی تا ۶ ماه آینده تعیین شد.

وی افزود: وقتی تلاشی صورت می گیرد اما در عمل اتفاقی نمی افتد این سوال ایجاد می شود که چرا راهکارها و تلاش ها به نقشه راه مشخصی برای ساماندهی کنکور منتهی نمی شود. تاکنون مذاکراتی میان شورای عالی فرهنگی ، مجلس و حتی روسای کمیسیون های مربوطه درخصوص کنکور انجام شده است تا ضمن تقسیم کار ساماندهی آن به سرانجام برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: شأن شورای عالی فرهنگی قانونگذاری نیست بلکه سیاستگذاری است و این شورا براساس هماهنگی با مجلس در ذیل راهبردها، قوانین و مقررات، تلاش هایی برای تعیین تکلیف کنکور انجام می دهد. در سیستم فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از طریق کنکور مزایایی از جمله اعتماد به سنجش وجود دارد چرا که امنیت سنجش بسیار مهم است . دربحث امنیت کنکور طراحی سوال، حفاظت از آن، ایجاد امنیت محیط آزمون، هوشمندسازی پاسخ های کنکور و برخی موارد دیگر انجام می شود. بنابراین هر مدلی که به عنوان جایگزین کنکور پیشنهاد شود این امنیت را هم باید داشته باشد و نباید مزایای کنکور را از دست دهیم.

عاملی گفت: عده ای معتقد هستند دانشگاهی که در سطح یک دانشجو می پذیرد باید قدرت تشخیص جذب یک دانشجوی خوب را هم داشته باشد. در واقع باید عرصه ای برای استقلال دانشگاه ها در سیستم سنجش و پذیرش ایجاد شود.برگزاری یک مرحله ای کنکور در ساماندهی باید مود توجه قرار گیرد چرا که گاه این موضوع مطرح می شود که برگزاری کنکور در چند مرحله حلال بسیاری از مشکلات است.

وی به یکی از معایب کنکور اشاره کرد و گفت: بزرگترین ایراد کنکور اضطرابی است که به افراد وارد می کند. اگرچه براساس اعلام سازمان سنجش آموزش ۱۵ درصد ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور است اما همین آمار هم در فضای مجازی اضطراب ۱۰۰ درصدی میان داوطلبان ایجاد می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ