کد خبر: ۱۳۶۷۵۴
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۷/۱۶

اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه ، مطالبات معوق ، فروش دارایی ها و...
وزیر اقتصاد خبر داد :

اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه ، مطالبات معوق ، فروش دارایی ها و...

وزیر اقتصاد با اشاره به آغاز اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه ، مطالبات معوق ، فروش دارایی ها و... ، آخرین وضعیت بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شب گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین اقدامات برای اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: به دنبال اجرای دستور رئیس جمهور، کارگروهی تشکیل و با واکاوی تجربیات گذشته و رویکرد افزایش قابلیت اجرایی، طرحی تهیه شد.

وی افزود: در این طرح ، ناترازی و مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و دولتی، افزایش سرمایه و کفایت بانک‌ها، حاکمیت شرکتی، سبک کردن دارایی ها و اصلاح مدیریت داخلی بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته و در چندین جلسه نظرات مشاورین، بخش خصوصی و صاحبنظران دانشگاهی اخذ شده و در انتظار طی مراحل هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح نظام ساختار بانک‌های دولتی آغاز شده، گفت: پنج‌شنبه گذشته جلسه مفصلی با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم تا گام‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی جهت تشکیل یک بانک کارا را انجام دهیم. یکی از مباحت این جلسه ، دیجیتالی کردن بانک‌ها بود که با عملی کردن آن، هم هزینه‌های بانکی کاهش می‌یابد و هم توان ارائه خدمات رشد خواهد کرد و در نهایت منجر به دیواره شیشه‌ای و سالم‌سازی بانک‌ها خواهد شد.

دژپسند درباره زمان بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش نیز گفت: شورای نگهبان بعد از بررسی این موضوع دو ایراد به آن وارد کرده و درحال حاضر برای رفع ایرادات به مجلس بازگشته که پس از آن‌، ابلاغ شده و به قانون تبدیل و سال جاری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ