کد خبر: ۱۳۶۷۶۳
۱۲:۴ - ۱۳۹۸/۷/۱۶

علت تاکید پلیس بر عملی شدن رمزهای دوم یک بار مصرف حساب بانکی اعلام شد

علت تاکید پلیس بر عملی شدن رمزهای دوم یک بار مصرف حساب بانکی اعلام شد

رئیس پلیس فتا با اعلام علت تاکید بر عملی شدن رمزهای دوم یک بار مصرف حساب های بانکی از اجرای این طرح در آینده ایی نزدیک خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید مجید در تشریح علت پیگیری جدی پلیس فتا برای عملی شدن رمزهای یک بار مصرف به ایرنا گفت: در ۵ ماه اخیر در حوزه قمار بالغ بر ۱۹۱ پرونده بررسی شد و در حوزه ۵ جرم نخست در فضای سایبری اعم از مزاحمت های اینترنتی، برداشت های غیرقانونی از حساب بانکی، کلاهبرداری، هتک حیثیت و انتشار فیلم ها و اطلاعات خصوصی افراد بالغ بر ۳۷ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۴۰ درصد به حوزه برداشت های اینترنتی مرتبط بود.

وی افزود: چهار جرم نخست از جمله برداشت غیرقانونی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و انتشار عکس های خصوصی همچنان رتبه اول را دارد و چنانچه رمزهای پویا فعال شود آمار این جرائم کاهش پیدا می‌کند. براین اساس به صورت جدی دنبال عملیاتی کردن رمز های یک بار مصرف هستیم. در این زمینه با بانک مرکزی جلسه و مکاتابات بسیاری داشتیم. چرا که اگر رمزهای یک بار مصرف اجرا شود آمار بسیاری از جرائم کاهش می‌یابد. براین اساس دنبال این موضوع هستیم .

مجید گفت: قرار بود این طرح از اول خرداد سال جاری اجرا شود. با بانک ها جلسات متعددی داشتیم و بانک ها هماهنگی لازم را انجام دادند اما به دلایلی اجرایی نشد. شیوه اجرای آن در بانک های مختلف، متفاوت است. براین اساس بار دیگر با بانک مرکزی وارد تعامل شدیم و این مساله مطالبه جدی پلیس است. حاصل جلسات با بانک مرکزی نتایج خوبی داشته و بزودی این طرح عملیاتی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ