کد خبر: ۱۳۶۷۶۶
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۷/۱۶

واردات خودروهای روسی به ایران بعید است مگر اینکه ...
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

واردات خودروهای روسی به ایران بعید است مگر اینکه ...

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، بعید است خودروهایی مانند لادا، گاز و کاماز از روسیه وارد شود. مگر اینکه دولت قصد داشته باشد به نور چشمی‌ها اجازه واردات دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر با اشاره به واردات خودرو از شرکت های روسی، گفت: اگر قرار است خودرویی وارد شود در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند. انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می تواند کار واردات این کالا را انجام دهد و نیازی به دخالت دولت ندارد.

وی افزود: برای تولید خودرو باید استانداردهای لازم را رعایت کرد. اگر بنا بر تولید خودرو است باید استانداردهای لازم را در آن مدنظر قرار داد. باید استاندارد خودروهایی مانند لادا، گاز و کاماز را دید که از چه نوع است و آیا این نوع خودروها استانداردهای ۸۵ گانه را دارند یا خیر؟

این مقام مسئول ادامه داد: اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم این اتفاق باید برای تمام خودروسازی ها در دنیا بیفتد. اما چرا استانداردها برای برندهای اول تا دهم دنیا کاهش نیافت؟ چرا به واردکنندگان خود که به سمت تولید می‌رفتند سختگیری کردیم که در نتیجه باعث ورشکستی آنها شد، اکنون با این شرایط چرا باید از روسیه خودرو وارد کنیم؟

دادفر با تاکید بر تکذیب خبر واردات خودروی روسی، گفت:  بعید است خودرویی از روسیه وارد شود. چرا که واردات خودرو ممنوع است مگر اینکه تعدادی نور چشمی وجود داشته باشند و دولت قصد داشته باشد به آن نور چشمی‌ها اجازه واردات دهد.

وی افزود: در گذشته با ۶۴۰ شرکت در دنیا فعالیت داشتیم که انواع برندهای دنیا را هم وارد می کردیم اما متاسفانه اکنون یک سال و ۶ ماه است جلوی واردات را گرفتند که باعث  ورشکستگی مطلق شده است. سوالی که پیش می آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟

دادفر درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده ادامه داد: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ