کد خبر: ۱۳۶۷۷۳
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۷/۱۶

تحلیلی از فروش دو صنعت مهم در نیمه دوم و اثر بر شاخص بورس
مدیرعامل رکورددار گرانترین قیمت سهام مطرح کرد:

تحلیلی از فروش دو صنعت مهم در نیمه دوم و اثر بر شاخص بورس

مدیرعامل گرانترین عرضه اولیه و سهم بورس ایران با اشاره به افزایش میزان مصرف سوخت در نیمه دوم سال، وضعیت فروش فرآورده های پتروشیمی و پالایشی و اثر آن بر شاخص بورس را ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لطف الله هنگی درباره شرایط پیشروی صنایع پتروشیمی و پالایشی در نیمه دوم سال گفت: با وجود اینکه معمولا در تابستان با مصرف زیاد بنزین مواجه هستیم اما همواره این مصرف به همراه مصرف نفت خام و سایر سوخت ها در فصل پاییز و زمستان افزایش می یابد. بر این اساس طبق روال هر سال انتظار افزایش تقاضا در فرآورده های پتروپالایشی و افزایش فروش آنها را داریم.

وی افزود: تاثیر این فروش بر تقاضای سهام پتروشیمی و پالایشی بدیهی است. با سهم قابل توجه سهام شرکت های مذکور در بازار سرمایه ،انتظار انتشار گزارش این صنایع در بازار طرفداران خود را دارد. ضمن اینکه حرکت آنها همواره بر حرکت شاخص نیز موثر و همواره با رشد بازار نیز همراه بوده است.

هنگی با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر اجرای سرمایه گذاری دو شرکت پالایشی در بندرسیراف برای پروژه ساخت پالایشگاه میعانات گازی و پتروپالایشی گفت: با توجه به سودآوری ۵ تا ۱۰ برابری پتروپالایشی ها نسبت به پالایشی ها، سود خوبی عاید هر دو شرکت خواهد کرد. بر این اساس برنامه های پیش رو می تواند نوید دهنده رشد سهام این صنعت در بازار سرمایه نیز باشد.

بنابراین گزارش، پالایشگاه تهران با کشف قیمت 7500 تومانی هر سهم در 17 مهر 91 و رشد بهای هر سهم به بیش از 127 هزار تومان در مهر 92 همچنان رکورددار گرانترین عرضه اولیه و سهم تاریخ بازار سهام ایران بشمار می رود و لطف الله هنگی از سال 96 به عنوان مدیرعامل این شرکت بورسی منصوب شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ