کد خبر: ۱۳۶۸۱۰
۱۴:۹ - ۱۳۹۸/۷/۱۷

آخرین اطلاعات
توسط مدیرعامل و معاون مالی :

آخرین اطلاعات "کویر" اعلام شد / آثار تحریم و صادرات ۸۰ میلیون دلاری در ۶ ماهه

مدیرعامل و معاون مالی فولاد سپید فراب کویر با اعلام آخرین اطلاعات تکمیلی از ارزش صادرات محصولات طی نیمه نخست سال و بازگشت به سامانه نیما، آثار تحریم ها و اقدامات انجام شده برای حل بحران آب خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز ، آخرین اطلاعات مالی و عملکردی شرکت فولاد سپید فراب کویر برای عرضه اولیه 10 درصدی سهام در بورس تهران با حضور احمد خوروش مدیرعامل، هرمزی نژاد معاون مالی ، مجید نوروزی معاون ناشران و اعضا شرکت بورس و اصحاب رسانه برگزار شد.

نوروزی با اشاره به اینکه "کویر" به عنوان پانصد و سی و سومین شرکت در بازار دوم بورس تهران درج شده، گفت: سرمایه اسمی فولاد سپید فراب کویر 240 میلیارد تومان است و انتظار می رود با عرضه اولیه 10 درصدی سهام آن بالغ بر 1.5 هزار میلیارد تومان بر ارزش روز بازار شرکت بورس تهران افزوده شود.

تاریخچه و موضوع فعالیت از زبان مدیرعامل

خوروش نیز با توضیحاتی درخصوص تاریخچه و موضوع فعالیت گفت: فولاد سپید فراب کویر در سال 82 بصورت کاملا خصوصی تاسیس و اولین تولید نورد فولادی را از سال 86 با ظرفیت اولیه 350 هزار تن در سال در دستور کار قرار داد. با برنامه ریزی برای تولید مطلوب ترو راهیابی به بازار هدف طی سه سال اول از ظرفیت اسمی عبور کرده و سال 89  به تولید 450 هزار تنی دست پیدا کردیم.

قطع واردات کلاف فولادی

وی افزود: طی سال 92 با طرح توسعه ایجاد شده به سمت تولید فولادهای آلیاژی مصرفی رفتیم. با توجه به اینکه در همین سال بالغ بر یک میلیون تن کلاف فولادی از خارج واردات می شد با همکاری شرکت زیمنس آلمان دستگاه هایی خریداری شد که به واسطه آن در حال حاضر هیچ گونه ورود کلاف فولادی به داخل انجام نمی شود. براین اساس از این طریق رشد خوبی را در مصارف صنعتی به ثبت رساندیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 95 رکورد تولید اسمی پروانه بهره برداری شکسته شد، گفت: از سال 95 به بعد در راس تولیدکنندگان فولادی دولتی و خصوصی قرار گرفتیم و در بازار داخلی جزو سه برند اصلی جاافتاده و قابل قبول در طرح ها ی توسعه عمرانی محسوب شدیم."کویر" از سال 96 تنها شرکتی بشمار می رود که اقدام به تولید 400 گرید سایز مقاطع فولادی می کند.

ارزش 80 میلیون دلاری صادرات محصولات طی 6 ماهه

خوروش ادامه داد: صادرات محصولات این شرکت به 25 کشور دنیا انجام شده اما در ابتدا رویکرد عرضه به بازار داخل دنبال و سپس صادرات در برنامه قرار می گیرد. بر این اساس طی نیمه نخست سال بالغ بر 167 هزار تن از کل محصولات به ارزش 80 میلیون دلار صادر و به سامانه نیما بازگشت داده شده است.

وی درخصوص اثر تحریم ها بر صادرات محصولات گفت: مشکل اساسی تحریم ها بر صادرات عدم وجود کانال اعتباری بانکی جهت بازگرداندن هزینه فروش است. به واسطه اینکه فولاد سپید فراب کویر شرکتی خصوصی است سعی شده این نقیصه به نوعی جبران شود.

صادرات 70 درصد محصولات از طریق شبکه ریلی

مدیرعامل "کویر" با بیان اینکه هزینه حمل و نقل یکی از ارکان اصلی هر فعالیتی بشمار می آید، گفت: با توجه به اینکه در کاشان و شهر آران و بیدگل بیشتر فعالیت ها حول صنعت نساجی می چرخد، بزرگترین شرکت حمل و نقل در این منطقه با بیش از 120 تریلی در نزدیکی کارخانه فولاد کویر ایجاد شد و پس از آن یکی از شرکت های زیرمجموعه هم در این مکان جهت حمل و نقل قرار گرفت.

خوروش افزود: همچنین از سه سال گذشته با احساس نیاز به اتصال شبکه ریلی در شرف انعقاد با راه آهن قرار گرفتیم تا به شبکه سراسری ریلی متصل شویم . در حال حاضر تقریبا 70 درصد صادرات محصولات به بندرعباس از طریق شبکه ریلی انجام می شود.

اقدامات انجام شده برای حل بحران آب

وی درخصوص مشکلات بحران آب در این منطقه گفت: سه حلقه چاه تملیکی به همراه 27 لیتر بر ثانیه از شبکه سراسری آب صنعتی و 50 لیتر بر ثانیه از آب زاینده رود در اختیار داشته ولی از آن استفاده نمی کنیم. در این راستا در فاضلاب کاشان هزینه کرده و 90+10 لیتر بر ثانیه آب را به کارخانه با شبکه تصفیه خانه منتقل و ایجاد کردیم که به این واسطه برای یک ماه ذخیره آب تامین می شود.ضمن اینکه آب فاضلاب داخلی نیز در سیکل مصرفی برای فضای سبز قرار می گیرد. بدین طریق میزان آب مصرفی به 7 تا 12 لیتر بر ثانیه کاهش می یابد.

عملکرد فروش در 6 ماهه سال

هرمزی نژاد معاون مالی شرکت هم درخصوص گزارش عملکرد 6 ماهه سال جاری گفت: طی این مدت از فروش 430 هزار تن محصول بالغ بر 1.9 هزار میلیارد تومان عاید شرکت شده که از نظر مقداری و ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد 40 و 92 درصدی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ