کد خبر: ۱۳۶۸۶۴
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۷/۲۰

توسط مدیرعامل و معاون مالی:

"دتوزیع" معرفی و برای فردا آماده شد/ عرضه اولیه و ارتقا نماد ۴ زیرمجموعه تیپیکو

مدیرعامل و معاون مالی توزیع دارو پخش با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از مزایای رقابتی، اقدامات آتی و برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز ، معارفه شرکت توزیع دارو پخش جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور محمد رضا مرادی مدیرعامل، محمد علی اسدی معاون مالی، اعظم هنردوست مدیر پرتفوی تیپیکو به عنوان نماینده سهامدار عمده و اصحاب رسانه برگزار شد تا این شرکت 60 میلیارد تومانی آماده عرضه  اولیه 10 درصدی سهام برای فردا باشد.

سابقه فعالیت "دتوزیع" به روایت مدیرعامل

مرادی با بیان اینکه توزیع داروپخش نخستین شرکت توزیع دارو در ایران است که سال 1334 تاسیس شده، گفت: در حال حاضر 820 شرکت پخش دارو در داخل فعال هستند که توزیع داروپخش با بیش از 60 سال سابقه بزرگ‌ترین شرکت فعال در این حوزه بشمار می رود.

مزایای رقابتی

وی افزود: این شرکت در حال حاضر زیرمجموعه 90 درصدی شرکت داروپخش و وابسته به سرمایه گذاری تامین اجتماعی است. پوشش 100 درصدی مشتریان دارویی با بهره‌گیری از 20 مرکز توزیع، بهره گیری از 1168 نیروی انسانی متخصص، مساحت انبار 160 هزارمتر مربع و وجود 200 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل از مزایای رقابتی "دتوزیع" محسوب می شود.

بررسی روند فروش

این مقام مسئول با اشاره به رشد مطلوب فروش طی سال ها 86 تا 97 گفت: بر این اساس میزان فروش از 400 میلیارد تومان به 3.03 هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین روند فروش در نیمه نخست سال های 96، 97 و 98 به ترتیب 1.18، 1.45 و 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

نسبت های مالی

مرادی جمع دارایی‌های جاری در سال 97 را بالغ بر 1.92 هزار میلیارد تومان و کل دارایی‌ها را 1.98 هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود خالص "دتوزیع" در پایان دوره مالی 95 حدود 36 میلیارد تومان بود که در پایان دوره مالی 97 به 77 میلیارد تومان افزایش یافت.همچنین نسبت سود خالص به فروش در سال‌های 95، 96 و 97 به ترتیب 1.6 و 2.7 و 2.5 درصد بوده که این رقم در شش ماهه اول سال جاری به 3.3 درصد رسیده است.

دوره وصول مطالبات و اقدامات آتی

وی درباره دوره وصول مطالبات گفت: در نیمه نخست سال گذشته این دوره 205 روزه بود که در سال جاری به 170 روز کاهش یافته است.از اقدامات آتی باتوجه به تغییر فرهنگ مشتریان توسعه زیرساخت های آی تی و فروش آنلاین، چابک سازی ناوگان حمل و نقل،توسعه سبد فروش و افزایش چهار خط فروش را از این جمله نام برد.

برنامه افزایش سرمایه

اسدی معاون مالی شرکت نیز درخصوص برنامه افزایش سرمایه گفت: برنامه افزایش سرمایه 150 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار است اما این تامین مالی منوط به تایید هلدینگ تیپیکو و شستا در برنامه قرار خواهد گرفت.

عرضه اولیه دو زیرمجموعه در راه است

همچنین اعظم هنردوست مدیر پرتفوی تیپیکو در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر برنامه این هلدینگ برای آمادگی عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه گفت: دو شرکت کلر پارس و توفیق دارو برای عرضه اولیه سهام آماده می شوند که امید می رود شرکت کلر پارس طی آبان ماه وارد فرابورس شود.

ارتقا نماد دو شرکت به بازار اول یا دوم

وی درخصوص برنامه های دیگر تیپیکو تا پایان سال از ارتقا نماد دو شرکت داروسازی قاضی و شیرین دارو که در بازار پایه حاضر هستند به بازار اول یا دوم فرابورس خبر داد.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ