کد خبر: ۱۳۶۹۷۱
۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۷/۲۳

دو وزارتخانه و سه مقام ارشد ترکیه توسط آمریکا تحریم شدند + علت

دو وزارتخانه و سه مقام ارشد ترکیه توسط آمریکا تحریم شدند + علت

وزارت دارایی آمریکا دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه را در واکنش به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، وزارت دارایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه هدف گرفته شدند. اقدامات دولت ترکیه جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد و منطقه را بی ثبات می کند که از جمله شامل تضعیف عملیات شکست داعش است.

براساس تحریم هایی که ترامپ فرمان آن را امضا کرده کلیه مذاکرات تجاری با ترکیه معلق شده و تعرفه ای ۵۰ درصدی بر فولاد ترکیه را مجددا اعمال می شود.

مایک پنس که در این رویداد در محوطه کاخ سفید حضور داشت، گفت: تحریم ها ادامه خواهد یافت و شدیدتر خواهد شد مگر آنکه ترکیه آتش بسی فوری را اجرا کند، خشونت را متوقف کند و با مذاکره برای رسیدن به راه حلی درازمدت در مورد مسائل مربوط به مرز ترکیه و سوریه موافقت کند.ترامپ در گفت و گوی تلفنی با اردوغان بر این موضوع پافشاری کرده است. آمریکا چراغ سبزی برای حمله ترکیه به سوریه نشان نداده است.

آمریکا پیشتر اعلام کرد: ورود غیرقانونی ترکیه به سوریه به آزاد شدن بسیاری از جنگجویان اسیر شده داعش منجر شده است. روز گذشته کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به معلق کردن صادرات سلاح به ترکیه متعهد شدند هرچند این گام از سوی کل اتحادیه اروپا اعمال نشد.

ترکیه در واکنش اعلام کرد: همکاری با اتحادیه اروپا را به دلیل نگرش غیرقانونی و تعصب آمیزش بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ